Hoogeveen 1 (zon) - Velsen Rkvv

Hoogeveen 1 (zon) - Velsen Rkvv

Titelstrijd gaat verder met thuiswedstrijd tegen Velsen

Het is ongemeend spannend in de top van de Vierde Divisie. Met nog twee wedstrijden te gaan heeft Hoogeveen nog twee concurrenten. Purmersteijn en RKAVV hebben beiden twee punten minder. Hoogeveen heeft dus alles nog in eigen hand. Er mag zondag dan natuurlijk thuis tegen Velsen geen fout worden gemaakt.

Hoogeveen_-_Velsen_2021-2022_Large.JPG
Een fragment uit de wedstrijd van vorig seizoen.

Al vaker is aangegeven dat de ploeg van Nico Haak dit seizoen een stuk volwassener is geworden. Van onderschatting zal zondag dan ook geen sprake zijn. De gasten hebben nog een puntje nodig om rechtstreekse degradatie te voorkomen en zullen het Hoogeveen zo lastig mogelijk proberen te maken.

Ondertussen speelt Purmersteijn thuis tegen Alcides en RKAVV uit bij VOC. Niemand bij Hoogeveen rekent erop dat beide ploegen punten zullen laten liggen, maar gebeurt dat wel dan kan het feest zondag al losbarsten bij een overwinning. Zo niet dan wacht een week later in Leidschendam de ontknoping. Aangezien het de laatste thuiswedstrijd is, zal er zondag sowieso voor de nodige sfeer en gezelligheid na afloop worden gezorgd.

Eerst ligt de focus dus op de wedstrijd tegen Velsen. De ploeg van trainer Ronald Dooijeweerd pakte afgelopen zondag een belangrijk punt tegen VOC door met 2-2 gelijk te spelen. Hierdoor heeft men rechtsreekse degradatie zo goed als afgewend, aangezien het gat met nummer 13 Alcides vijf punten bedraagt. Wel zal men de nacompetitie moeten spelen om zich definitief veilig te spelen. Hetgeen een hele klus zal gaan worden.

Eerder dit seizoen eindigde het duel in Velsen in een 0-4 overwinning. In Velsen stonden beide ploegen al vier keer tegenover elkaar. Hoogeveen won 3x en speelde 1x gelijk. Door de corona-seizoenen stond het duel in Hoogeveen nog maar één keer eerder op het programma. Vorig seizoen werd het 3-0.

Hoogeveen TV zal tijdens de laatste twee wedstrijden groots uitpakken. Naast de gebruikelijke live-uitzendingen zullen er ook analyses voor aanvang, in de rust en na afloop te zien zijn. De uitzending begint al om 13.30 uur.

’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien. Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag speelt om 14.30 uur de derby tegen Hollandscheveld. Van dit duel zijn zaterdagavond de samenvatting en reacties te zien.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

J.C. Jensch