Hoogeveen 1 (zon) - Purmersteijn (zon)

Hoogeveen 1 (zon) - Purmersteijn (zon)

Hoogeveen ontvangt Purmersteijn

Zondag ontvangt Hoogeveen Purmersteijn. Beide ploegen hebben de ambitie om bovenin mee te doen. Om aan te haken is winst voor beiden noodzakelijk. Alle ingrediënten lijken dan ook aanwezig voor een aantrekkelijk duel. De wedstrijd zal net als twee weken geleden gespeeld worden bij HZVV.

Hoogeveen_-_Purmersteijn_2021-2022_Large.JPG
Een fragment uit de wedstrijd van afgelopen seizoen.

Voorlopig moet Hoogeveen genoegen nemen met een plek in de middenmoot. Duidelijk is ook wel dat de krachtsverschillen klein zijn in de vierde divisie. Dat bleek zondag ook in het duel tegen Hollandia, waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Wil Hoogeveen bovenin een rol van betekenis spelen dan is het wel zaak om te winnen, aangezien het gat inmiddels al zeven punten is. Purmersteijn heeft op dit moment drie punten meer, dus de belangen zijn duidelijk.

De gasten uit Purmerend waren vorig seizoen de kampioen van de gelijke spelen, waardoor er ondanks het goede spel niet meer in zat dan een plek in de grijze middenmoot. Ook dit seizoen werd er al twee keer gelijkgespeeld, waaronder afgelopen zondag met 3-3 tegen VOC, maar werd er ook gewonnen van HBS. Alleen van RKAVV werd tot nu toe verloren: 0-3.

In Hoogeveen stonden beide ploegen twee keer eerder tegenover elkaar. Beide duels werden gewonnen door Hoogeveen. In het seizoen 2018-2019 werd het 1-0 en afgelopen seizoen 3-2. In Purmerend werd het twee keer 2-2 en won Purmersteijn één keer met 3-2. Gezien het aantal doelpunten in het verleden en de aanvallende speelstijl van beide ploegen, lijkt het bijna een garantie voor een leuke wedstrijd aanstaande zondag.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en wordt gespeeld op het hoofdveld van HZVV (aangezien ons eigen hoofdveld zondag nog niet officieel is gekeurd door de KNVB). Net zoals tegen VKW wordt er gewoon gebruik gemaakt van onze eigen ingang, kantine en kleedkamers.

De wedstrijd is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 13.45 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien. Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag speelt om 15.00 uur in De Krim de derby tegen DKB. Van dit duel zijn zaterdagavond de samenvatting en reacties te zien.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

M. Broekhuizen