Hoogeveen 1 - Be Quick 1887

Hoogeveen 1 - Be Quick 1887

Hoogeveen speelt kraker tegen Be Quick 1887

Na de eerste driepunter op de openingsdag van de competitie in de 4e divisie wacht zondag meteen de kraker tegen Be Quick 1887. De ploeg uit Haren kende afgelopen zaterdagavond een valse start van de competitie door met 1-3 te verliezen van het Rotterdamse VOC.

Hoogeveen_-_Be_Quick_1887_2021-2022_Large.JPG
Een fragment uit de wedstrijd van vorig seizoen.

Eenvoudig ging het zondag zeker niet bij promovendus Heino. Pas in de vijfde minuut van de blessuretijd scoorde Louis Vijfhuizen de bevrijdende en enige treffer van de wedstrijd. Hoogeveen had het moeilijk met de speelwijze van de thuisploeg. Ze speelden erg defensief, waren aan de zijkanten vaak in overtal en hielden de as goed dicht. De aanvallers liepen zich hierdoor telkens stuk en ook uit de standaardsituaties was de ploeg van trainer Nico Haak tot ver in de blessuretijd niet gevaarlijk.

Neemt niet weg dat het seizoen net als de voorgaande seizoenen qua resultaat weer voortvarend van start is gegaan. Het is echter lastig inschatten hoe de andere ploegen ervoor staan. Daar komt bij dat net als bij Hoogeveen de voorbereiding voor de meeste ploegen kort was. De komende weken zal men dan ook verder moeten groeien en dan zal uiteindelijk ook steeds duidelijker worden hoe de krachtsverhoudingen liggen in de 4e divisie.

Be Quick kende dus een valse start. De ploeg van Steven Wuestenenk verloor van VOC, dat wel eens een outsider zou kunnen zijn. De Rotterdammers hebben met Thomas Verhaar een enorme kwaliteitsimpuls gekregen. De ex-prof van o.a. Excelsior en Sparta scoorde zaterdag ook meteen de openingstreffer. Wuestenenk zat na afloop echter niet te somberen. “We hebben niet eens slecht gespeeld, maar verdedigend onvoldoende, geen grip op Verhaar. Een valse start, maar ook niet meer dan dat.’’

In de voorbereiding won Be Quick de AH Offerein Bokaal door met 4-0 te winnen van FC Emmen O21. De eerste wedstrijd tegen HZVV werd na vijf minuten al definitief gestaakt na een zware blessure van aanvoerder Mark Versteegen, die zijn been brak en enkelband scheurde.

Vorig seizoen kenden de twee duels tegen Be Quick twee verschillende gezichten. In Hoogeveen won de ploeg van trainer Nico Haak toen vrij overtuigend met 3-1 via treffers van Emil Bijlsma en 2x Noah Schuurman (zie beelden hieronder). In Haren ging het echter kansloos met 5-0 onderuit. Het verspeelde toen de koppositie aan Be Quick, dat daarna echter ook weer een inzinking kreeg en overal naast greep.

In totaal troffen beide ploegen elkaar 17x in Hoogeveen. Hiervan won Hoogeveen er 10, speelde het 1x gelijk en verloor het 6x. Het duel eindige nog nooit in 0-0.

Beide ploegen trappen zondag om 14.00 uur af.

De wedstrijd is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 13.45 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien. Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag speelt thuis de derby tegen Tiendeveen in de 1e ronde van de beker. Van dit duel zijn zaterdagavond de samenvatting en reacties te zien.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

S. Smit