Hoogeveen 1 (zon) - Alphense Boys

Hoogeveen 1 (zon) - Alphense Boys

Hoogeveen vervolgt titelstrijd thuis tegen Alphense Boys

Met nog acht wedstrijden te gaan is de spanning zowel bovenin als onderin de Vierde Divisie nog om te snijden. Zondag krijgt de strijd een vervolg met de wedstrijd tussen Hoogeveen en Alphense Boys. Een duel met verschillende belangen, die door Hoogeveen thuis nog nooit werd gewonnen.

Alphense_Boys_-_Hoogeveen_2022-2023_Large.JPG
Een fragment uit de met 1-6 gewonnen wedstrijd van eerder dit seizoen.

Hoogeveen wil natuurlijk in het spoor blijven van koploper HBS, dat een punt meer heeft, en de achtervolgers achter zich laten. Het deed vorige week tijdens de beker goede zaken door competitiegenoot Be Quick 1887 te verslaan. Het spel was toen in de eerste helft ook weer wat frivoler dan de laatste weken.

Tegenstander Alphense Boys moet nog naar onderen kijken. De ploeg van trainer Remco Tuinenburg staat tiende met 25 punten, maar heeft maar drie punten meer dan de nummer 11 VOC. Die plek betekent aan het einde van de rit nacompetitie om degradatie.

Vorig seizoen verspeelde Hoogeveen met nog vijf duels te gaan tegen Alphense Boys de koppositie aan TOGB dat later ook kampioen werd. De Alphenaren wonnen toen overtuigend met 1-4. De eerste confrontatie in Hoogeveen, 2019-2020, eindigde ook in een overwinning voor de gasten: 1-3. Eerder dit seizoen won Hoogeveen in Alphen aan den Rijn zelf overtuigend met 1-6.

Alphense Boys, waar Kees Jansma erevoorzitter is, staat vooral bekend om haar sterke jeugdafdeling. Menig talent heeft in het heden en verleden via de club de overstap gemaakt naar het betaalde voetbal. De jeugdteams spelen op een zeer hoog niveau en meten zich met bijna alleen maar profclubs.
Bij de senioren kan men de sprong nog niet maken. De concurrentie van met name de zaterdagclubs in de regio is enorm. Financieel kan men daar ook niet tegenop. Het is dan ook niet voor niets dat Alphense Boys een groot voorstander is om de overstap naar de zaterdag te maken. Iets wat volgend seizoen gaat gebeuren als de KNVB de zaterdag- en zondagcompetities gaat samenvoegen.

Beide ploegen trappen zondag om 14.00 uur af.

De wedstrijd is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 13.40 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien. Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag speelt een uitwedstrijd in Sappemeer bij HSC. Van dit duel zijn zaterdagavond de samenvatting en reacties te zien.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

R.A.H.J. Souwen