Hoogeveen 1 (zon) - Rohda Raalte

Hoogeveen 1 (zon) - Rohda Raalte

Zondag klassieker tussen Hoogeveen en Rohda Raalte

Vooral bij de oudere supporters zal het duel van zondag tussen Hoogeveen en Rohda Raalte de nodige herinneringen oproepen. In de topjaren troffen beide ploegen elkaar regelmatig en gezien het verleden en de geringe afstand mag het duel best een klassieker worden genoemd.

Na jaren afwezigheid is het duel nu terug en oude tijden lijken te herleven aangezien beide ploegen na een moeizame start in de subtop van de ranglijst zijn terug te vinden. Beide clubs kenden hun topjaren eind jaren zeventig. In 1978 werd Hoogeveen kampioen van de toenmalige Hoofdklasse en een jaar later was Rohda de opvolger.

Hoogeveen_-_Rohda_Raalte_2013-2014_Large.JPG
Op de foto een fragment uit de laatste ontmoeting in het seizoen 2013-2014.

Gezien het verleden mag de tegenstander uit Raalte ook gerust een ‘angstgegner’ genoemd worden. Beide ploegen stonden maar liefst achttien keer tegenover elkaar in Hoogeveen, maar de blauwwitten wisten nooit te winnen. Elf keer gingen de punten mee naar Raalte en zeven keer eindigde het onbeslist.

Hoogeveen zal het goede gevoel van de laatste weken een vervolg willen geven. Na de stroeve start is de ploeg van trainer Nico Haak op dreef. In de laatste vier competitieduels werd er maar liefst twintig keer gescoord.

Na zes seizoenen afwezigheid keerde Rohda dit seizoen terug op het niveau van de Hoofdklasse (nu de 4e Divisie). In al die jaren eindigde men telkens wel in de top van de ranglijst, maar ging het in de nacompetitie telkens mis. De komst van trainer Laurens Knippenborg bracht daar verandering in. Knippenborg loodste eerder RKZVC al naar de Hoofdklasse en nestelde zich meteen in de top. Memorabel is het duel met zijn toenmalige ploeg in 2018. Voor 1000 toeschouwers eindigde het duel toen in een waar spektakelstuk in 3-5.

Rohda behaalde net als Hoogeveen tien punten uit de laatste vier duels. Met name het 0-4 zege bij HBS van drie weken gelegen mag verrassend worden genoemd. Het laatste duel met VOC eindigde in een 4-3 overwinning.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 13.45 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien. Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag speelt om 15.00 uur een uitduel bij FC Klazienaveen. Van dit duel zijn zaterdagavond de samenvatting en reacties te zien.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

M. Nijdeken