Hoogeveen en Rohda Raalte delen de punten in heerlijk duel

7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

HOOGEVEEN – De toeschouwers bij Hoogeveen worden de laatste weken verwend. Ook het duel tussen Hoogeveen en Rohda Raalte was zondag weer een waar spektakelstuk. Uiteindelijk eindigde het duel in 2-2, nadat Hoogeveen in de eerste helft een 2-0 voorsprong had weggegeven.

Gevolg was dat Hoogeveen opnieuw niet wist te winnen van de ploeg uit Raalte. Bizar, want beide ploegen stonden voor zondag al achttien keer tegenover elkaar, maar nog nooit won Hoogeveen. De klassieker in het amateurvoetbal was overigens een aantal jaren van de kalender verdwenen, doordat Rohda een aantal jaren in de eerste klasse uitkwam. De comeback van deze kraker werd er echter één om je vingers bij af te likken.

Snelle treffer

Hoogeveen schoot uit de startblokken en opende al na drie minuten de score. Jim Veltmaat stuurde zijn maatje Noah Schuurman weg. Met een vliegende tackle op de bal van Shaquille Woudstra leek een treffer te worden voorkomen, maar in een reflex wist Schuurman de bal alsnog ook de verbouwereerde doelman te plaatsen.

Wat volgde was een wedstrijd die op en neer ging. Zo was Kevin peppels aan de zijde van Rohda dichtbij de gelijkmaker. Na 22 minuten viel de treffer opnieuw aan de andere kant. De Dedemsvaartse tandem Veltmaat-Schuurman liet haar klasse weer zien. Na een prachtige pass van Veltmaat ging Schuurman alleen op de doelman af. Die voorkwam in eerste instantie een treffer, maar was in de rebound kansloos.

Weer gelijk

Het publiek had nauwelijks tijd om met de ogen te knipperen of aan de andere kant lag de aansluitingstreffer in het net. Een heerlijke voorzet van Damon van Hoften werd diagonaal ingekopt door Kevin Peppels. Nog geen zes minuten later was het opnieuw raak. Een inzet van Julian van Hoogstraten werd van richting veranderd door Alec Blekkink, waardoor Stan Meekhof kansloos was.

In de tweede helft gaven beide ploegen lange tijd weinig weg. Tot de slotfase. Het regende kansen, waarbij de beste misschien wel voor Kevin Peppels was. Doelman Stan Meekhof toonde echter in bloedvorm te zijn en voorkwam met een geweldige reflex een tegentreffer. Aan de andere kant kreeg Sem Nijkamp twee vrije schietkansen, maar de invaller had het vizier niet op scherp staan.

Voetballiefhebber

Het bleef hierdoor 2-2. Een resultaat waar beide ploegen tevreden mee konden zijn. “Natuurlijk ben ik teleurgesteld dat we een 2-0 voorsprong hebben weggeven, maar als voetballiefhebber heb ik een fantastische wedstrijd gezien. 2-2 is over het geheel bekeken een meer dan terechte uitslag”, keek Hoogeveen-trainer Nico Haak na afloop terug.