Hoogeveen 1 (zon) - Westlandia (zon)

Hoogeveen 1 (zon) - Westlandia (zon)

Zaterdagavond topper Hoogeveen - Westlandia

Na 23 wedstrijden zonder nederlaag weet Hoogeveen inmiddels weer wat verliezen is. Tegen Rohda Raalte ging men met 3-2 onderuit, terwijl afgelopen zondag een verrassende bekernederlaag werd geleden tegen eersteklasser Jubbega. Zaterdag zal moeten blijken hoe groot het incasseringsvermogen is, want dan moet men thuis de koppositie verdedigen tegen Westlandia.

Westlandia_-_Hoogeveen_2022-2023_Large.JPG
Een fragment uit de wedstrijd van eerder dit seizoen in Naaldwijk.

De ploeg van Nico Haak kreeg dit seizoen al meerdere malen complimenten als het gaat om de volwassenheid die men uitstraalde. Men bleef ook bij een achterstand vaak rustig en in de discipline spelen. Hetgeen vaak leidde tot een goed eindresultaat. De twee nederlagen op rij hoeven dan ook absoluut geen signaal te zijn dat men nu ineens in een dip is beland. Zaterdag zal men dan ook ongetwijfeld gebrand zijn op een goed resultaat tegen Westlandia.

Voor de gasten uit Naaldwijk is het duel cruciaal. De nummer zeven heeft vijf punten minder dan Hoogeveen en mag dus niet verliezen om de titeldroom levend te houden. De Westlanders degradeerden afgelopen seizoen na zes jaar uit de Derde Divisie, waarin ze in het seizoen 2016-2017 nog als tweede eindigden.

De laatste weken werd er een goede reeks neergezet. Zo werd er bij HBS gewonnen en schakelde men vorige week RKAVV uit in de beker. Eerder dit seizoen eindigde het eerste duel tegen Hoogeveen in een enorme deceptie. In de eerste helft was men de bovenliggende partij en kwam men ook op voorsprong. Na rust lag het echter helemaal open en won Hoogeveen met maar liefst 1-6.

Beide ploegen trappen zaterdag om 18.30 uur af. De wedstrijd is verschoven naar de zaterdag i.v.m. de Cascaderun van zondag in Hoogeveen.

De wedstrijd is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 18.25 uur. I.v.m. het filmen ’s middags van de wedstrijd van Hoogeveen zaterdag is er deze keer geen ruimte voor een voorbeschouwing met beide trainers. Zondag zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien. Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag speelt een uitwedstrijd in en tegen Borger. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur. Van dit duel zijn zondag ook de samenvatting en reacties te zien.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

J. Kuipers