Hoogeveen onderuit in topper bij TOGB

TOGB (zon)

Hoogeveen 1 (zon)

Merick Heintjes
Leroy Zwarteveld
Sitor Sla
Sven Paternot
Leroy Zwarteveld

Hoofdklasse A

18 april 2022 14:00

M.J. Kok

Sportpark Het Hoge Land
Het Hoge Land 23
2652EA
BERKEL EN RODENRIJS
tel. 010-5112006

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag, samenvatting en reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk / Ron Fruining

BERKEL EN RODENRIJS - Hoogeveen had Paasmaandag een enorme slag kunnen slaan, maar liet dat na. De ploeg van trainer Nico Haak verloor kansloos van TOGB, ondanks dat men in de slotfase van een 3-0 achterstand nog terugkwam tot 3-2. TOGB komt door de resultaat op gelijke hoogte, terwijl nummer vijf SJC slechts op drie punten achterstand staat.

Eerder dit seizoen bracht TOGB Hoogeveen de eerste nederlaag toe in de competitie. Ook toen werd het 3-2. De ploeg uit Berkel en Rodenrijs zit op dit moment in de flow waarin Hoogeveen zich aan het begin van het seizoen bevond. Al acht keer op rij wist men inmiddels te winnen.

Sterke start

Men klapte er Paasmaandag ook meteen volop en overrompelde Hoogeveen. Na drie minuten was het al raak. Merick Heintjes liet doelman Stan Meekhof kansloos. Hoogeveen probeerde het vervolgens wel en was via Noah Schuurman ook dichtbij de gelijkmaker. De fanatieke thuisploeg bleef echter de bovenliggende partij en sloeg vlak voor rust nogmaals toe. Hoogeveen stond hoog, waardoor er ruimte achter de eigen verdediging werd weggegeven. De snelle aanvalslinie van TOGB speelde Leroy Zwarteveld randje zestien vrij. De middenvelder zag eerdere schoten vanuit de tweede lijn naast het doel van Stan Meekhof eindigen. Nu verdween de droge knal van Zwarteveld onhoudbaar laag in de hoek van het Hoogeveen doel, 2-0.

Snelle beslissing

In de tweede helft leek TOGB al snel de wedstrijd te beslissen. Uitblinker Sitor Sla stond helemaal vrij en kon een voorzet van Max Le Fevre binnentikken. De thuisploeg verzuimde vervolgens verder uit te lopen en twaalf minuten voor tijd begon Hoogeveen er zowaar nog in te geloven toen Louis Vijfhuizen een corner binnen knikte.

Spanning terug

De spanning keerde helemaal terug toen Joost Screever twee minuten voor tijd een vrijetrap prachtige via de binnenkant van de paal binnenschoot. Ondanks een groot aantal minuten blessuretijd slaagde Hoogeveen er vervolgens niet in om ook nog de gelijkmaker te forceren. Het zou gezien het wedstrijdbeeld ook wat teveel van het goede zijn geweest.

Zinderende ontknoping

Het belooft hierdoor met nog zeven speelrondes te gaan een zinderende ontknoping te worden in de Hoofdklasse. Hoogeveen en TOGB staan voorlopig op poleposition, maar voelen de hete adem van Be Quick 1887, HBS en SJC in de nek. Komende zondag speelt Hoogeveen thuis tegen de nummer 10 van de ranglijst, VOC Rotterdam.