Tiental Hoogeveen in slotfase langs Hollandscheveld

HOLLANDSCHEVELD

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOLLANDSCHEVELD - De derby tussen Hollandscheveld en Hoogeveen zaterdag eindigde in een 1-2 zege voor de Hoogeveners. Hoogeveen speelde door een rode kaart van Andy Kreeft de hele tweede helft met een man minder, maar scoorde vlak voor tijd toch de winnende treffer.

Hoogeveen verspeelde afgelopen week in een paar dagen de titelkansen door van Vitesse’63 en Klazienaveen te verliezen. Met slechts drie wisselspelers, waaronder jeugdspeler Nick Kroezen, was de spoeling zaterdagavond in de derby tegen Hollandscheveld ook nog eens dun.

Gelijk op

In de beginfase ging de wedstrijd gelijk op. Na negentien minuten kwam de thuisploeg echter op voorsprong. Een corner van Maykel Mol leek een eenvoudige prooi te worden voor Raymon Slot. De doelman liet de bal echter als ware het een hete kroket los, waarna Jan Hagen gretig profiteerde.
Veel gebeurde er vervolgens niet, totdat Danny Mol vlak voor de rust Ismail Uçan een lichte duw in het strafschopgebied gaf. De aanvaller ging gretig liggen, waarna scheidsrechter Wijma de bal op de stip legde. Marco Santing faalde vervolgens niet vanaf elf meter.

Rode kaart

De tweede helft was amper begonnen of Hoogeveen kon verder met tien spelers. Met twee benen kwam Andy Kreeft in. Het raakte weliswaar zijn tegenstander niet, maar de intentie was voor scheidsrechter Wijma voldoende om resoluut de rode kaart te tonen.
Het thuispubliek ging er vervolgens eens goed voor zitten, mag zag een teleurstellende wedstrijd van hun favorieten. Het was nauwelijks te zien dat men een man meer had en Hoogeveen kreeg in het laatste half uur zelfs de beste mogelijkheden. Uiteindelijk leidde vlak voor tijd zelfs tot de overwinning. Nadat eerder nog een treffer werd afgekeurd, schoot Eduard Kobes de bal hard en zuiver via de binnenkant van de paal achter de kansloze Lennard Vos.

Domper

Domper op de feestvreugde was het opnieuw geblesseerd uitvallen van Jelmer Wierenga. De middenvelder, die bezig is aan zijn laatste seizoen, verving in de rust Marcel Linthorst, maaar moest halverwege de tweede helft met een knieblessure van het veld.

Ranglijst

Door deze overwinning vindt Hoogeveen zichzelf weer terug op de derde plaats. Volgende week wacht om 14.30 uur de thuiswedstrijd tegen CSVC. Het is tevens de start van de tweede seizoenshelft.