Valse start bij aanvang competitie voor Hoogeveen..

Hoogeveen 2

Noordscheschut 3

Speler Noordscheschut (corner)

3e klasse F

25 september 2021 12:00

Anoniem

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

De eerste thuiswedstrijd bij aanvang van de competitie is gespeeld en heeft voor het tweede elftal van de zaterdagtak niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Vanaf de eerste minuut was Hoogeveen de bovenliggende partij en had de zinnen gezet op een snelle treffer. In de eerste 20 minuten kreeg Hoogeveen al 3 opgelegde kansen maar was de doelman van Noordscheschut een sta in de weg. Kevin Kerssies werd telkens weggestuurd, zag de vrijstaande Brian Diphoorn en Nicky Seinen over het hoofd en waar hij normaal gesproken trefzeker is, bleef de goal dit keer uit. Kansen stapelden zich op maar ook de aanvallers Stefan Amsink en Jeremy Nieuwelaar kregen de bal niet in de goal. Een spaarzame aanval van Noordscheschut leidde tot een corner en vanuit het niets zeilde deze over keeper Robert Jipping heen en tegen alle verhoudingen in stond Noordscheschut op 0-1. Dit was tevens de ruststand. Na de thee kwam Hoogeveen goed uit de startblokken maar speelde zich eigenlijk hetzelfde tafereel af als de eerste helft. Hoogeveen bleef maar aanvallen en weer waren het Kerssies en Nieuwelaar die op de doelman stuiten. Noordscheschut kwam zelfs een periode met 10 man te staan door blessures en niet opgewarmde wissel maar ook toen wilde de bal er maar niet in. Noordscheschut verdedigde met kunst en vliegwerk en spijtig genoeg werd Hoogeveen een penalty onthouden vanwege hands maar de verder prima fluitende scheidsrechter zag dit helaas over het hoofd. In de slotminuten werd een scrimmage door een kopbal van Jeffrey Duinkerken nog weggewerkt en kwam de vanuit de verdediging meegestuurde Thomas Takens nog een teen te kort om de bal tegen de netten te krijgen. De bal wilde er maar niet in! Vanwege blesusurebehandelingen en tijdrekken werd er nog ruim 10 minuten bijgetrokken maar eens in het seizoen heb je van die dagen en al speelde Hoogeveen tot de volgende ochtend, die bal zou er niet in gaan. Wat dat betreft is zo'n dag geweest en kan Hoogeveen vanaf nu doen waar het goed in is en dat is goals maken. De volgende wedstrijd van Hoogeveen 2 staat komende dinsdag alweer op het programma. Dan word de bekerwedstrijd thuis tegen Staphorst ingehaald. Aanvang 20:15uur! Opstelling Hoogeveen: Jipping, Zwiers, Strijker, Takens, Bezuyen (46' Schonewille), Diphoorn, Duinkerken, Seinen, Kerssies (C), Amsink (46' Barwari), Nieuwelaar.