Hoogeveen 'spoelt' nederlaag weg in doordeweekse speelronde tegen SJS..

Hoogeveen 2

SJS 3

Speler SJS (schot)
Speler SJS (schot)
Mart Pastoor (schot)
Mart Pastoor (schot)
Kevin Kerssies (intikker)
Mart Pastoor (intikker)

6 april 2022 20:00

B. Kamman

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Na de stevige nederlaag tegen koploper de Weide had Hoogeveen de kans om zich doordeweeks te 'revancheren' en de punten thuis te houden tegen SJS.
Hoogeveen moest in het oranje aantreden nadat SJS in dezelfde kleur tenues op het veld verscheen. De weersomstandigheden maakte het niet beter maar uiteraard hadden beide ploegen last van de harde wind en de regen. Hoogeveen had de eerste helft de wind in de rug en de lange bal kwam daadoor ook enkele keren mooi op maat bij de aanvallers van Hoogeveen. Hoogeveen had in de beginfase ook het betere van het spel. Men zat er kort op en de strijd die de laatste potjes ontbrak was deze wedstrijd wel aanwezig. Dit gecombineerd met prima veldspel bracht Hoogeveen de eerste treffer op. Keeper Michel Schoonbeek onderbreekt een aanval van SJS en Kevin Kerssies loopt z'n directe tegenstander eruit na een lange pass van Raymond Zwiers. Kerssies lobt de bal over de keeper van SJS voor de 1-0. Hoogeveen gaat door en na een scrimmage word het 2-0 door Mavin Barwari. Hoogeveen had hierna de wedstrijd al moeten beslissen maar Kerssies en Barwari hadden het vizier niet op scherp in 1 tegen 1 situaties met de keeper. Hoogeveen had eigenlijk weinig te vrezen van de aanvallers van SJS. Jeffrey Duinkerken en Joy Eising zaten bijna elke aanval kort op de man zodat deze niet verder kwamen dan enkele meters over de middenlijn. Spijtig was het ook toen SJS op slag van rust toch een counter tot een doelkans wist te 'toveren' en keeper Schoonbeek kansloos liet. Enkele tellen later was het rust en tijd voor de thee. Hoogeveen moet noodgedwongen wisselen, Mitchel Strijker kon niet verder en moest vervangen worden door Jannes Hinderiks. Na rust begint Hoogeveen ietwat laconiek aan de 2e helft. SJS was ineens de bovenliggende partij, tekent snel voor de gelijkmaker en het stond 2-2. Gelukkig was het vrij snel daarna Jesse de Haas die een individuele actie in de 16 weet af te ronden voor de 3-2. Hierna combineerde Hoogeveen makkelijker door de wedstrijd heen en wist het de voorsprong uit te bouwen. Mart Pastoor wist 2x achter elkaar te scoren. De eerste door goed doorkoppen van Boy Schonewille en de tweede door de opgekomen Jesse de Haas. Hoogeveen stond inmiddels 5-2 voor maar ging door met aanvallen. SJS was moegestreden en op het middenveld kon Mike Leasa het spel verdelen, via een combinatie wist Boy Schonewille weer een assist afleveren, dit keer bij aanvoerder Kerssies en het was 6-2. Het slotakkoord was ook voor Hoogeveen. Een oogstrelende combinatie van 'Champions League niveau' tussen Leasa ,de Haas en Kerssies werd afgerond door Pastoor die zo zijn hattrick wist te voltooien.
Hoogeveen wint met 7-2 en kan 3 punten bijschrijven. Komende zaterdag speelt Hoogeveen 2 uit tegen DZOH, aanvang 14:30 uur. Opstelling Hoogeveen: Schoonbeek, de Haas, Zwiers, Duinkerken, Strijker (Hinderiks), Eising, Pastoor, Leasa, Barwari (Amsink), Kerssies (C), Schonewille.