Topper tussen Hoogeveen zaterdag en Klazienaveen onbeslist

Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Tijn Jutstra / Albert Stegeman

HOOGEVEEN – De topper tussen de nummer vier Hoogeveen zaterdag en nummer drie FC Klazienaveen eindigde zaterdag in een 1-1 gelijkspel. Ondanks het veldoverwicht van Hoogeveen konden beide ploegen daar vrede mee hebben.

Hoogeveen had wat goed te maken na de matte vertoning een week eerder tegen DVC Dedemsvaart. “We hebben dinsdag de koppen bij elkaar gestoken en erover gesproken. Conclusie was uiteindelijk dat we er met z’n allen voor willen gaan. We willen gewoon die nacompetitie halen. Dat kan via het winnen van de derde periodetitel of een hoge klassering op de ranglijst. Ik denk dat de wedstrijd van vandaag een goed begin was”, vertelde Marco Santing na afloop van de wedstrijd voor de camera van Hoogeveen TV.

Bovenliggende partij

Een paar weken terug verloor Hoogeveen in Klazienaveen op een doordeweekse avond nog kansloos met 3-1. Zaterdag ging het beter. Het was vanaf de aftrap de bovenliggende partij. Het spel was goed verzorgd, maar men liep zich telkens stuk op de hechte defensie van de gasten. Het bleef in de eerste helft dan ook vooral bij wat pogingen van afstand.

Verkeerd ingeschat

In de tweede helft was de eerste kans ook voor Hoogeveen. Twan Reinders was echter te gehaast en raakte de bal verkeerd. Aan de andere kant werd een voorzet volledig verkeerd ingeschat door Raymon Slot. De doelman verraste zijn verdedigers, waarna Patrick Bloemberg raak kon koppen.
Hoogeveen ging vervolgens op jacht naar de gelijkmaker en die viel halverwege de tweede helft. Marco Santing kreeg de bal voor de voeten en krulde de bal fraai achter doelman Ebeltjes.

Vol voor de winst

In de slotfase gingen beide ploegen vol voor de winst. De beste kans was voor Sander van Veen. Hij miste echter net als zijn kompaan Ismail Uçan de scherpte en zag zijn inzet worden gekeerd door Ebeltjes. Trainer Niels van ’t Hoog stuur vervolgens de centrale verdedigers Kreeft en Kobes zelfs nog mee na voren. Het zorgde voor een levendige slotfase die alle kanten op kon gaan, maar uiteindelijk geen treffers opleverde.