Hoogeveen 1 - Avereest 1

Hoogeveen 1 - Avereest 1

Hoogeveen zaterdag ontvangt runner-up Avereest

Hoogeveen zaterdag moest na de 5-0 nederlaag bij Nieuwleusen de wonden likken en zich opmaken voor de thuiswedstrijd van zaterdag tegen Avereest. Geen eenvoudige opgave, aangezien de ploeg uit Balkbrug bezig is met een enorme opmars en volop in de race is voor de tweede periodetitel.

Hoogeveen_zaterdag_-_Avereest_2019-2020_Large.JPG

Een fragment uit de laatste onderlinge ontmoeting in 2019.

De kansloze nederlaag afgelopen zaterdag tegen Nieuwleusen kwam natuurlijk hard aan bij Hoogeveen. Ruben de Haas wilde zich nog afloop niet verschuilen achter excuses zoals blessures en schorsingen. Hij stoorde zich met name aan het gebrek aan mentaliteit en strijdlust.
Tegen Avereest kan trainer Niels van ’t Hoog weer beschikken over Andy Kreeft en Saroney Vreeling. Beiden hebben hun schorsing erop zitten. De zorgen zullen dan ook vooral voorin liggen. Daar moet men het waarschijnlijk voor langere tijd doen zonder Sander van Veen, die een succesvolle tandem vormde met Ismail Uçan.
Bij Avereest moest men lange tijd naar onderen kijken. Sinds de hervatting van de competitie gaat het echter crescendo met de ploeg van Stef Lamberink. Men won de laatste vier duels en is zowaar een belangrijke kanshebber in de strijd om de tweede periodetitel. Lamberink is bezig aan zijn laatste jaar bij Avereest. Komende zomer maakt hij de overstap naar tweedeklasser ASC’62 uit Dalfsen.
In december won Hoogeveen in Balkbrug nog vrij eenvoudig. Het werd destijds 0-6. In totaal stonden beide ploegen in Hoogeveen drie keer eerder tegenover elkaar. Hiervan eindigde het eerste duel in 0-0 en won Hoogeveen vervolgens met respectievelijk 4-1 en 1-0.

De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur. ’s Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Een dag later speelt Hoogeveen zondag in de Hoofdklasse thuis tegen TAC’90 uit Den Haag. Dit duel begint om 14.00 uur en is vanaf 13.45 uur ook live te volgen via Hoogeveen TV.

2021-2022_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_Avereest.jpg

Rob Coulier Sporttherapeut voor onder andere Sportmassage, Dorntherapie en Kinesiotape. Bezoek de website www.robcouliersporttherapeut.nl voor het snel maken van een afspraak.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

J de Vries