Hoogeveen 1 - Hollandscheveld 1

Hoogeveen 1 - Hollandscheveld 1

Hoogeveen zaterdag speelt derby tegen Hollandscheveld

Gezien de wisselvallige resultaten is het een wonder, maar Hoogeveen zaterdag is nog steeds in de race om promotie naar de tweede klasse. Het geluk houdt natuurlijk wel ergens op, dus zal er zaterdag wel gewonnen moeten worden. Thuis is dan Hollandscheveld de tegenstander.

Hollandscheveld_-_Hoogeveen_zaterdag_2021-2022_Large.JPG
Een fragment uit de wedstrijd eerder dit seizoen.

De wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen Lutten was kenmerkend voor het hele seizoen. Lange tijd leek er niets aan de hand, maar de blessuretijd werd uiteindelijk een 1-3 voorsprong weggegeven. In de strijd om de derde plaats zag men hierdoor Klazienaveen langszij komen, maar het doelsaldo van Hoogeveen is vele malen beter.
De derde plaats zorgt ervoor dat men de periodetitel van kampioen Nieuwleusen mag overnemen, omdat nummer twee ZZVV de derde periodetitel gaat winnen. De ploeg uit Zuidwolde is de laatste tegenstander van Hoogeveen en is al zeker van het spelen van promotiewedstrijden.
Tegenstander Hollandscheveld heeft de punten ook hard nodig. Men is nog niet helemaal veilig en moet oppassen dat er geen ‘Heracles-scenario’ dreigt. De laatste seizoenen bivakkeerde Hollandscheveld vaker onderin, maar dit seizoen leek het anders te gaan. Men kende een prima eerste seizoenshelft en na de winter ging het ook eventjes goed. Op dit moment heeft men sinds 26 februari echter al niet meer gewonnen.
Op 12 maart waren beide ploegen met name in de eerste helft aan elkaar gewaagd. In de tweede helft won Hoogeveen, met een man minder door een rode kaart van Andy Kreeft, uiteindelijk wel met 1-2.
In Hoogeveen stonden beide ploegen zeven keer eerder tegenover elkaar. Hollandscheveld won nog nooit in Hoogeveen. Twee keer eindigde het duel onbeslist. Vorig seizoen werd het 2-0 voor de blauwwitten.

De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur. ’s Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Een dag later speelt Hoogeveen zondag om 14.00 uur thuis tegen Purmersteijn. Dit duel is vanaf 13.45 uur live te volgen via Hoogeveen TV.

2021-2022_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_Hollandscheveld.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer