Zakelijke overwinning Hoogeveen zaterdag tegen CSVC

7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, reacties + samenvatting: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

De wedstrijd tussen Hoogeveen zaterdag en CSVC was het aankijken nauwelijks waard. In de eerste helft besliste Hoogeveen met drie treffers het duel al vroegtijdig. Daar kwamen van Hoogeveen-zijde in het tweede bedrijf geen treffers bij. De gasten scoorden nog wel één keer.

Hoogeveen-trainer Niels van ’t Hoog moest met name achterin puzzelen. Andy Kreeft is voor twee wedstrijden geschorst, terwijl Dylan Bezuyen zich ziek meldde.
CSVC nam vorige week vroegtijdig afscheid van trainer Nico Kats en dat leek een schokeffect met zich mee te brengen. Doordeweeks werd tegen Fit Boys de eerste overwinning behaald.

Beginfase

In de beginfase hielden de Coevordenaren ook goed stand. Na ruim een kwartier sloeg Hoogeveen echter toch toe. Met een prachtige bal bediende Jan ten Cate de scorende Twan Reinders. Het was de opmaat van een sterke fase van de Hoogeveners. Na bijna een half uur leidde dat tot een verdubbeling van de score via Marcel Linthorst. Binnen drie minuten besliste de thuisploeg vervolgens de wedstrijd. Topschutter Ismail Uçan mocht vogelvrij een voorzet van Dami Gerding binnenkoppen.

Pijn aan de ogen

De tweede helft deed vervolgens pijn aan de ogen bij de aanwezig toeschouwers. Iets wat ook Marcel Linthorst na afloop constateerde. “In de eerste helft speelden we gewoon goed en gaven we niks weg. In de tweede helft gaat dan bijna alles fout en was de wedstrijd het aankijken niet waard. Natuurlijk moesten we ook flink schuiven doordat we een aantal spelers misten.”

Stofzuiger

De voormalig aanvaller groeit steeds meer uit tot een ouderwetse stofzuiger op het middenveld. “De jaartjes beginnen toch te tellen. Op die positie kan ik het nog een beetje belopen. Volle bak sprinten naar voren gaat nog wel eens een keer, maar niet te vaak. Daarvoor hebben we voorin jonge jongens en die doen het prima.”
Zoals Linthorst aangaf gebeurde er in de tweede helft nauwelijks iets. Een kwartier voor tijd deed CSVC via Ruben Meijer nog wel iets terug, maar daar bleef het bij.