Hoogeveen 1 (zon) - SJC (zon)

Hoogeveen 1 (zon) - SJC (zon)

Hoogeveen wil goede start vervolg geven tegen SJC

Hoogeveen is na drie speelrondes de trotse koploper en heeft nog altijd geen doelpunten hoeven te incasseren. De ploeg van trainer Nico Haak wil dat natuurlijk graag voortzetten tegen SJC uit Noordwijk.

SJC_-_Hoogeveen_2019.JPG

Op de foto een fragment uit de enige en laatste onderlinge ontmoeting.

Wat los van de positieve resultaten opvalt, is de enorme drive en goede sfeer in en rond de spelersgroep. “Daar ligt absoluut onze kracht”, beaamt Emil Bijlsma. “Het is een echte vriendengroep. Wat dat betreft hadden we net zo goed een studentenvereniging kunnen zijn. We kunnen uitstekend met elkaar en daarnaast ook nog eens aardig voetballen. We zijn ons ook bewust dat we het als groep moeten doen en dat we daarbij iedereen nodig hebben. Die hechtheid zie je ook terug bij de supporters en eigenlijk de hele vereniging. We doen het echt samen en het leeft enorm.”

Tegenstander SJC gold op voorhand ook tot de kanshebbers om de titel, maar kent tot nu toe een teleurstellende start. Zo werd er afgelopen zondag met 2-6 verloren van TOGB.

SJC speelde tot 2015 jarenlang in de eerste klasse. Daarna ging het snel. In het seizoen 2015-2016 lukte het om te promoveren naar de Hoofdklasse. In haar eerste jaar in de Hoofdklasse wist SJC net niet te promoveren. Het tweede seizoen, het seizoen 2017/2018, werd SJC kampioen van de Hoofdklasse en promoveerde naar de Derde Divisie. Het werd geen promotie naar de Derde Divisie zondag, maar naar voor één seizoen naar de Derde Divisie Zaterdag. Hier werden streekderby's gespeeld tegen Noordwijk, Quick Boys en FC Lisse. SJC degradeerde na één jaar, via de nacompetitie, uit de Derde Divisie.

Hoogeveen en SJC troffen elkaar één keer eerder. Dat was in het door Corona afgebroken seizoen 2019-2020. De wedstrijd in Hoogeveen is toen niet gespeeld. In Noordwijk won Hoogeveen toen op 24 november dankzij twee treffers van Jearl Margaritha met 1-2.De wedstrijd van zondag is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 13.45 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds is er een samenvatting en reacties van beide partijen te zien.

Link live uitzending: https://www.youtube.com/watch?v=SvdO6fpMn-M

2021-2022_wedstrijdsponsor_SJC.jpg

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer