Hoogeveen doet uitstekende zaken in Klazienaveen

FC Klazienaveen 1

Hoogeveen 1

Melroy Hemme
Nick Hoorn
Jesse Habing
Nick van der Sleen

26 september 2020 14:30

Albert Jan Benjamins

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + interview: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

KLAZIENAVEEN – Een goed spelend Hoogeveen zaterdag heeft een dik verdiende overwinning behaald tegen concurrent FC Klazienaveen. De Hoogeveners domineerden de topper en wonnen uiteindelijk met 1-2.

Het enige dat de ploeg van trainer Edward Sabandar zich kan verwijten is dat het de wedstrijd niet eerder op slot gooide en het vlak voor tijd nog weer spannend maakte door vlak voor tijd de aansluitingstreffer te incasseren.
Met Jelmer Wierenga in de basis begon Hoogeveen meteen gretig en fel aan het duel. Telkens was men eerder bij de bal en werd scherp de duels aangegaan. Klazienaveen had hier geen antwoord op. Het was dan ook meer dan terecht dat Enrico Schonewille Hoogeveen op voorsprong bracht. Na goed afjagen mocht de aanvaller van buiten de zestien doeltreffend aanleggen.

Uitstekend keeperswerk

Daarna was ook Klazienaveen zo nu en dan dreigend en was de beste kans voor Nick van der Sleen die zijn inzet op voortreffelijke wijze zag worden gepareerd door de uitstekend keepende Raimon Benjamins.
Rond het half uur verzuimde Hoogeveen verder afstand te nemen. Marco Santing schoot een niet te missen kans naast en zag vlak daarna zijn inzet op de paal belandden, waarna de rebound van Sander van Veen werd gekeerd door doelman Justin Verschoor.

Kansen

Het begin van de tweede helft was vervolgens voor Klazienaveen. Dat leidde ook tot twee grote kansen via Jesse Habing en Stefan Bernsen. Raimon Benjamins hield zijn ploeg echter op de been.
Daarna herstelde Hoogeveen zich en besliste het een kwartier voor tijd de wedstrijd via Sander van Veen, die vlak daarvoor nog de paal had gemaakt. Nick van der Sleen bracht vlak voor tijd de spanning nog wel terug, maar een stormloop en gelijkmaker bleef uit. Iets wat ook teveel van het goede zou zijn geweest voor de thuisploeg.

Man van de wedstrijd: Marcel Linthorst