Hoogeveen komt net tekort

Futsal Frisia/ Spin Off 1 (zaal)

Hoogeveen 1 (zaal)

Topklasse F

16 september 2020 19:00

H.A.C. (Harold) Basstra

Hoogeveen komt net tekort

Woensdagavond moest Hoogeveen al vroeg op pad, om 19:00 uur moest het al aantreden tegen Frisia in Leeuwarden. Zonder de vaste waarden Jacco Tuinstra, Marcel Linthorst en Sander Hartman, ging Hoogeveen de doorgaans harde strijd aan met de Frisianen.

Hoogeveen begon de wedstrijd goed, had veelvuldig balbezit en in de zevende minuut resulteerde dat in de 0-1. Na goed doorzetten van Brian "Bajo" Leepel, kwam de bal bij Tim Mulder terecht. Mulder controleerde de bal en schoot deze prima binnen. Na nog een aantal mogelijkheden, bleek dat de blauwhemden een zware avond zouden krijgen, de bal leek er niet in te willen. Dit had Frisia ook door en zij besloten er een tandje bij te doen. In de eerste helft liepen zij uit tot 3-1.

De tweede helft verliep heel rommelig en rumoerig, mede door een (af)dwalende leidsman verliep de wedstrijd anders dan had gemoeten. Waar Hoogeveen het betere van het spel had, was het Frisia dat het geluk had door in de twaalfde minuut van de tweede helft een vrije trap binnen te schieten. De spelers van Hoogeveen letten op het handgebaar van de scheidsrechter voor het nemen van de vrije trap, echter het gebaar bleef uit, Frisia schoot de bal binnen en de scheidsrechter keurde het doelpunt goed. Uiteraard protesteerden de Hoogeveners, waarna de blauwhemden in het verloop van de wedstrijd de spreekwoordelijke "zwarte Piet" waren. De ploeg uit Leeuwarden bleef goed storen in het spel van Hoogeveen, ze zetten hoog druk, waarbij er natuurlijk risico gelopen wordt dat er achterin gaten komen en dus Hoogeveen meer speelruimte kreeg. Drie minuten na de 4-1 werd Frank Benjamins van achteruit strak aangespeeld, draaide om zijn as en schoot de bal beheerst binnen, 4-2. In de zeventiende minuut werd Mulder in het strafschopgebied onderuit gehaald door een speler van Frisia. Hierop volgde een penalty, welke Mulder zelf nam. De wet van Murphy treed hierbij vaak op, zo ook voor Mulder. Hij schoot de bal hard vlak langs de paal, helaas voor hem net aan de verkeerde kant. Hoogeveen mocht nog wel twee minuten met een man meer spelen, omdat de speler van Frisia geel had gekregen voor zijn overtreding. Frisia bracht de bal weer in het veld en stormde op doelman Bas Blanken af. Blanken kwam goed uit zijn doel, redde de doelpoging en werd hierbij hard geraakt aan zijn hoofd en bleef hierna op de vloer zitten. Omdat de scheidsrechter hier geen aandacht aan besteedde, besloot de coach van de Hoogeveners zelf maar het veld in te lopen om te kijken hoe het met de gehavende doelman ging. Gelukkig kon Blanken na een korte behandeling verder, al was hij wel aangeslagen. Vlak voordat Frisia de vierde veldspeler weer het veld in mocht brengen, was het Brian Leepel die na goed "tikken" tijdens de man meer situatie de bal hard in het dak van het doel schoot en zo de 4-3 op het scorebord zette. De spanning was weer volledig terug in de wedstrijd. Een minuut voor het einde was het toch weer Frisia dat scoorde, echter had dit doelpunt ook nooit mogen tellen. De bal kwam over de zijkant en ging zo'n 40 centimeter over de zijlijn, de thuisploeg speelde door en schoot de 5-3 binnen. De spelers van Hoogeveen gaven bij de leidsman aan dat de bal over de lijn was gegaan, echter hij deed hier niets op. Hij had het niet gezien zei hij, wat ook logisch was omdat hij aan de andere kant van het veld liep, aan dezelfde kant als de grensrechter van de thuisploeg. Hoogeveen probeerde zich snel te herpakken, via een snelle uitbraak op links kwam de bal voor de voeten van Mulder terecht en deze kon de bal simpel met rechts binnen werken, 5-4. Voor Hoogeveen was de tijd echter net tekort om nog een punt mee te kunnen nemen naar huis. Frisia liep als winnaar van het veld af en begon zo goed aan de competitie door hun eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen te winnen.
Woensdag 23 september om 20:00 uur speelt Hoogeveen de volgende wedstrijd. In het Activum in Hoogeveen is dan REUZ de tegenstander.

Opstelling Hoogeveen: Bas Blanken, Emiel Njagul, Tim Mulder, Peter Hofman, Brian Leepel, Sander Benjamins en Frank Benjamins.
Doelunten: Mulder 2x, Frank Benjamins en Leepel