Hoogeveen haalt uit tegen Longa’30

Pals

Opstelling

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN – Na twee nederlagen was er Hoogeveen alles aangelegen om zondag tegen Longa’30 weer eens te winnen. Dat lukte, en hoe. De ploeg van trainer Nico Haak trakteerde de aanhang met een aantal prachtige aanvallen en maar liefst zes treffers: 6-0.

Het vertoonde spel was de vorige twee wedstrijden zeker niet slecht. Hoogeveen vergat zich echter telkens zelf te belonen door de kansen niet af te maken. Wat dat betreft was het ook een domper dat Martijn Drent in de warming-up moest afhaken. Iets wat achteraf uiteindelijk uitstekend werd opgelost.

Beginfase voor Longa

In het eerste half uur wees echter nog niets op een eenvoudige middag. De beste kansen waren in de beginfase zelfs voor de gasten. Zo raakte Jordi Besselink de paal. Halverwege de eerste helft begon het tij te keren en kreeg Tom Heerkes een enorme kans die nog werd gemist. Even leek de geschiedenis van de voorbije weken zich dan ook te herhalen. Tot de 35e minuut. Een voorzet van Noah Schuurman werd verkeerd ingeschat door doelman Tenhagen, waarna Louis Vijfhuizen de bal in het lege doel kon schieten.

Hoogeveen is los

Vanaf dat moment was Hoogeveen los en speelde het Longa van het kastje naar de muur. Twee minuten later had Thomas Reinders de marge al verder kunnen vergroten, maar vrij voor het doel schoot hij de bal snoeihard de lat. Daarna eiste hij een hoofdrol voor zich op. Eerst bediende hij de scorende Noah Schuurman (2-0) en vlak voor rust deed hij hetzelfde bij Tom Heerkes (3-0).

Stormloop blijft uit

In de tweede helft bleef een stormloop van Longa’30 uit en kon Hoogeveen verder werken aan het vertrouwen. In de 65e minuut leidde dat tot de 4-0 van Noah Schuurman, die in drie instanties de bal in het net werkte. Uiteindelijk maakten de invallers Finn van Kommer en Joost Screever het feest compleet, door beiden hun eerste treffer in Hoogeveense dienst te scoren. Eindstand: 6-0.

Man van de wedstrijd: Noah Schuurman