Jeroah Balubun nieuwe aanwinst Hoogeveen

12 juni 2023 20:45

HOOGEVEEN – Kersverse derdedivisionist Hoogeveen heeft zich versterkt met Jeroah Balubun. De 20-jarige Zwollenaar staat te boek als een groot talent en komt over van het Zwolse Be Quick ’28. Balubun is na Matthew Benschop (Be Quick’28) en Tom Leerdam (ZZVV) de derde aanwinst bij Hoogeveen, waar alleen Sem Nijkamp stopt.

Balubun speelde 8 jaar in de jeugdopleiding van FC Twente, waar zijn droom om prof te worden uiteindelijk uit elkaar spatte. Ondertussen schaafde hij in Zwolle aan zijn techniek bij AJ Soccerdreams, de voetbalschool van Yassine Assa en Gillian Justiana. Laatstgenoemde was ook zijn trainer bij Be Quick. Afgelopen seizoen draaide hij ook nog even mee op proef bij PEC Zwolle O21.

Bij Hoogeveen hoopt hij in de 3e Divisie nu een mooie vervolgstap te maken. “Ik heb voor Hoogeveen gekozen omdat het een mooie, ambitieuze club is die op hoog niveau speelt en qua club goed bij mij past. Ik wil graag alles uit mijn carrière halen als voetballer en zie Hoogeveen als een mooie club om me uit te dagen en te ontwikkelen en te kijken waar mijn plafond ligt. Ik ben bereid alles te geven voor deze mooie club”, aldus de nieuwe aanwinst.

Binnenkort een uitgebreid interview met Balubun via Hoogeveen TV.

Jeroah_Balubun.jpg

Bron: www.vvhoogeveen.nl