Alleen het kampioenschap telt voor Marcel Linthorst

18 september 2020 12:45

Gerjo Stegeman

HOOGEVEEN - Los van wat uitstapjes naar Ruinerwold en MSC speelde Marcel Linthorst bijna zijn hele leven bij Zuidwolde. Inmiddels begint hij alweer aan zijn vijfde seizoen bij Hoogeveen zaterdag. “Het mag duidelijk zijn dat ik het hier fantastisch naar mijn zin heb. Het is een mooie volksclub en daar hou ik van.”

De jaren beginnen ook voor de 35-jarige aanvaller te tellen. “Voorlopig plak ik er nog weer een jaartje aan vast. Twee jaar geleden twijfelde ik wel. Ik had toen veel problemen met mijn knie, maar nu voel ik mij weer als herboren. Ik heb ontzettend veel plezier in het spelletje en speel zelfs nog bij Hoogeveen in de Topklasse in de zaal. Zolang het allemaal ook kan, vind ik ook dat je zo lang mogelijk moet doorgaan.”

Positieve ontwikkeling

Linthorst heeft de afgelopen jaren bij de zaterdagtak van Hoogeveen veel in positieve zin zien veranderen. “Toen ik hier kwam promoveerden we meteen naar de derde klasse, maar hadden we een relatief oud team. De laatste jaren is er enorm verjongd en sluiten jongens uit de club zich aan. Het is daardoor steeds meer gaan leven. Wel is het jammer dat we de stap naar de tweede klasse niet hebben kunnen maken.”
Dat laatste moet komend seizoen gebeuren. “De selectie is er weer sterker op geworden. Niets anders dan het kampioenschap telt dit jaar. Lukt het dit jaar weer niet, dan wordt het een obsessie.”

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: