Knappe prestatie Hoogeveen JO12-1 tijdens NK jeugdtoernooi

20 oktober 2019 10:00

Hoogeveen JO12-1 deed zaterdag mee aan het NK jeugdvoetbal toernooi in Oentsjerk. Op dit toernooi was een ticket te winnen voor het landelijke NK jeugdvoetbal toernooi, waarvoor je bij de eerste drie teams moest eindigen.
Hoogeveen speelde de eerste wedstrijd heel scherp en oogde fris met stralend voetbal, Feanstars werd met 4-1 verslagen. Na de wedstrijd kwam de scheids met complimenten naar de trainer over het mooie spel van Hoogeveen. De organisatie was ook zeer tevreden over de aanwezigheid van VV Hoogeveen en gaf ook complimenten dat JO12-1 met zo’n jong team zo kon domineren (onder 12-1 speelt met vier spelers die nog in JO11-1 mogen spelen, dus een goede mix vormen als team).

Drachtster Boys was de volgende tegenstander. Na een gelijk opgaande eerste helft bleek Drachtster Boys toch iets koeler in de afwerking en kwam op een 1-0 voorsprong. In de laatste vijf minuten gingen de trainers alles of niets spelen wat enkele goede mogelijkheden opleverde maar in de counter maakten de mannen uit Drachten de 2-0. Hard gewerkt en weer klaar maken voor de laatste poule wedstrijd, waar bij winst Hoogeveen zeker was van een plaats in de halve finale.
Bolsward was de volgende tegenstander. Dit was een fysieke ploeg maar VV Hoogeveen wist toch een 3-1 winst over de streep te trekken. Halve finale was een feit en Joure was de tegenstander. Een zeer goed voetballende ploeg maakte het Hoogeveen erg lastig. Maar Hoogeveen creëerde zelf genoeg kansen om de overwinning naar zich toe te trekken. De teams kwamen niet verder dan een doelpuntloos duel. Penalty’s werden helaas verloren waardoor er maximaal nog een derde plek haalbaar was voor de blauwwitters (wat recht geeft op ticket voor het landelijke NK toernooi).
LAC Frisia was de laatste tegenstander. Hoogeveen kwam flitsend uit de startblokken en liep snel uit naar 2-0. De tweede helft was het LAC Frisia die snel 2-1 en 2-2 maakte. Wat ook de eindstand bleek. Wederom penalty’s. Voor Hoogeveen dit keer pakte het wel goed uit en dus een knappe derde plek als eindresultaat en plaatsing voor het NK jeugdtoernooi. Mooiste compliment voor het team was dat ze uitgeroepen werden als sportiefste team van het toernooi.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: