In de spotlight: Ray Okken

21 februari 2023 11:00

Als club zijn we er trots op dat een groot aantal jeugdspelers inmiddels in de jeugdafdeling van een profclub speelt. Natuurlijk zijn we nieuwsgierig hoe het met deze spelers gaat. Vandaar deze rubriek. Deze keer Ray Okken.

Naam: Ray Okken

Geboortedatum: 09-11-2010

Woonplaats: Hoogeveen

School en klas: Carmel College klas 1K1SB

Teams Hoogeveen:

Ik ben in de winterstop overgekomen van HH'97. Toen was er nog geen vaste plek voor mij,  later ben ik in JO9-1 gekomen.

Huidige club: FC Emmen

Welk team?: JO13

Wie is / zijn je trainer(s)?: Albert-Jan van Oosten en Gerwin Bodewes

Kun je vertellen hoe je dag eruit ziet als je moet trainen?

Ik ga om 6.00 uur uit bed, stap om 6.50uur op de fiets om dan bij de BP zuid-oost samen met nog een aantal jongens de bus te pakken naar Emmen. Vervolgens trainen we van 8.30 uur tot 10.00 uur en daarna ga ik naar school. We trainen maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag en hebben vaak op maandagavond een oefenwedstrijd.

Wat is de mooiste wedstrijd die je tot nu toe hebt gespeeld?

Tegen Ajax (op een toernooi in Sappemeer). We verloren mewt 3-5. Ik scoorde 3x, waarvan 1 eigendoelpunt.

Wat heb je geleerd bij je huidige club?
Techniek, tweebenig, omschakelen

Wie is je grote voorbeeld?
Ronaldo

Wat is je favoriete club?
Real Madrid

Mijn grote droom is:
Profvoetballer worden

Wat jezelf nog graag zou willen vermelden:
Ik ben heel goed bij Hoogeveen opgevangen en heb daar een mooie tijd heb gehad met een heel leuk team!

Ray_Okken_2.jpg

Lees meer over: