Voetbalanalysekamer nieuwste aanwinst

10 januari 2022 12:15

Gerjo Stegeman

De voetbalcompetitie mag dan nog steeds stilliggen, op de achtergrond wordt er natuurlijk wel gewoon doorgewerkt. Zo ook bij de voetbalvereniging Hoogeveen waar onlangs samen met Hessel van der Meer van Welcome in the Office een voetbalanalysekamer is gerealiseerd. Het moet de hoofdklassers, die een succesvolle eerste seizoenshelft kende, naar een nog hoger platform brengen.

De ruimte is bedoeld voor alle trainers om met hun team de wedstrijden te analyseren en voor te bereiden. Naast allerlei technische snufjes ademt de hele ruimte een voetbalsfeer uit en komt de clubcultuur terug. Aan alles is gedacht. Hoofdtrainer en Hoofd Jeugd Opleiding Nico Haak is er zeer content mee. “Het geeft ons zoveel extra mogelijkheden om als trainers bij zowel de senioren als de jeugd wedstrijdanalyses toe te passen. Het past natuurlijk helemaal bij deze tijd om spelers op die manier beter te maken. Dat dit nu in een ruimte kan die helemaal voetbal ademt is natuurlijk geweldig. Deze club leeft altijd enorm en op deze wijze hopen we alles naar een nog hoger niveau te tillen.”
De analyses op zich zijn niet nieuw. “We gebruiken al jaren de beelden van Hoogeveen TV. Een echte ruimte waar je in alle rust en met de juiste faciliteiten het kon bespreken ontbrak echter. Het kwam ook wel eens voor dat er geen plek beschikbaar was.”
Net voor de coronacrisis startte zijn er door de club ook twee camerasystemen aangeschaft om in te zetten bij de wedstrijden. “Een aantal mannen zijn nu achter de schermen druk bezig om uit te pluizen hoe alles het beste werkt en ingezet kan worden. In een eigen omgeving kan iedereen vervolgens ook thuis inloggen om de beelden te bekijken.”

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: