Informatie over Corona-maatregelen

4 november 2021 16:00

Wij willen jullie graag informeren over de laatste ontwikkelingen betreffende de nieuwe Coronamaatregelen die ingaan vanaf aankomende zaterdag 6 november. Deze maatregelen betreffen bezoek aan sportpark, terras en kantine op wedstrijddagen. Hier hebben we nauw overleg over gehad met collega-verenigingen.

Op trainingsavonden zal de kantine vooralsnog gesloten blijven indien er geen mogelijkheid is tot een check. Er zijn nog gesprekken gaande betreffende kleedkamers. Als hier meer duidelijkheid over is zullen we dit intern bespreken en communiceren met betrokkenen.

Tot ieders opluchting is door de regering besloten de check niet te verplichten voor spelers en toeschouwers in de buitenlucht. Dit betekent dat u zonder check ons sportpark kunt bezoeken om de wedstrijden te bekijken, met inachtneming van anderhalve meter afstand. Voor bezoekers aan onze kantine daarentegen zijn de regels aangescherpt.

Kantinebezoek:

Toegang tot het terras en kantine is alleen mogelijk op vertoon van vaccinatiebewijs, een bewijs dat je hersteld bent van Corona of een negatieve testuitslag (niet ouder dan 24 uur). Dit geldt voor iedereen vanaf 18 jaar en ouder (er kan gevraagd worden naar ID bewijs om leeftijd te checken).

Indien men niet in het bezit is van bovenstaand bewijs, is toegang tot het terras en kantine NIET mogelijk.

De vereniging heeft de hulp ingeroepen van een externe partij om de controles uit te voeren. Deze zullen aankomende zaterdag en zondag de gehele dag aanwezig zijn. Na controle zullen we u voorzien van een bandje waarmee aangetoond is dat u gecheckt bent en niet na pauze of bezoek buiten wederom gecheckt hoeft te worden.

Het moge duidelijk zijn dat dit niet een keuze is van de vereniging, maar regelgeving die ons wettelijk is opgelegd. De boetes die gegeven worden indien men niet voldoet aan deze wetgeving zijn aanzienlijk (€2500 eerste en €4000 opvolgend) en kunnen we als vereniging niet dragen. Daarom vraag ik u nadrukkelijk om begrip te tonen voor deze maatregelen en respect voor de mensen die moeten controleren. Ze zijn er op ons verzoek en negatieve benadering van deze vrijwilligers zullen we als vereniging niet tolereren, en op acteren.

Dank voor uw begrip.

Met sportieve groet,