VV Hoogeveen beleeft primeur met vrouwenzaalvoetbalteam

7 oktober 2021 18:15

Gerjo Stegeman

HOOGEVEEN – Het vrouwenvoetbal zit enorm in de lift. In de zaal is het echter nog een ondergeschoven kindje. Daar komt wat betreft VV Hoogeveen een einde aan. De club beschikte al over een grote zaalafdeling en daar maakt sinds dit seizoen ook een vrouwenteam deel vanuit.

“Het idee om met een aantal vriendinnen te gaan zaalvoetballen ontstond twee jaar geleden”, vertelt Vicky van Regteren. “Door omstandigheden kwam het er telkens niet van. Zelf ben ik nu gestopt met veldvoetbal en dat gold ook voor een aantal andere ploeggenoten. Dit was dan ook het moment om door te pakken.”
Hoogeveen is op dit moment de enige club in de regio met een zaalteam. “HZVV heeft in het verleden ook wel een team gehad dat goed presteerde, maar uiteindelijk is gestopt. Er viel dus inderdaad een leegte op te vullen. Je merkt dat de animo om één keer per week lekker in de zaal te voetballen nu toeneemt. Speelsters willen niet drie keer week de verplichting van trainen en op zaterdag een wedstrijd spelen.”

Hoog niveau

Een groot aantal speelsters hebben op het veld op een hoog niveau gespeeld. “De meesten kennen elkaar van De Weide. Daar speelden we in de 1e klasse. Een aantal speelsters uit Dedemsvaart speelden daar ook en hebben zich ook bij ons aangesloten. Verder hebben een aantal bij HZVV op hoog niveau gespeeld en zijn er ook die vooral op recreatief niveau actief waren. Dat laatste is nu ook vooral onze insteek. De gezelligheid staat voorop.”
De faciliteiten die door Hoogeveen worden geboden zijn prima. “De eerste contacten via Richard Giethoorn (coördinator zaalvoetbal) waren zeer positief. Er werd meteen doorgepakt. Vervolgens hebben we met Van Regteren Groenvoorziening, Voetbalshop Zwolle en Dann-conneX ook meteen drie sponsoren bereid gevonden om voor kleding en tassen te zorgen. We staan er dan ook goed op.”

VV_Hoogeveen_Vrouwen_zaal_2021-2022_Large.jpg

Achter v.l.n.r.: Alissa Coelingh, Iris Kriekjes, Maura Dekker, Vicky van Regteren, Nienke te Kamp, Samantha le Fèbre.

Boven v.l.n.r.: Danny Zilverberg, Amber Tjeerdsma, Richelle Arkes, Manon Jonkman, Marije Prins, Annet Bolk.

Selina Tien is ook nog speelster maar was niet aanwezig.

Bron: www.vvhoogeveen.nl