Nieuwe indeling Hoofdklasse

3 december 2020 18:45

Gerjo Stegeman

Hoogeveen zondag zal opnieuw aan de competitie beginnen indien er vanaf februari weer gevoetbald kan worden. De huidige hoofdklassen zullen worden opgesplitst in tweede regionale klassen. Dat heeft het bestuur amateurvoetbal, na inventarisatie onder alle deelnemende verenigingen en in overleg met de belangenverenigingen CVTD en het COH besloten.

Hoogeveen zondag treft de volgende tegenstanders: Alcides, Be Quick 1887, Emmen, Longa’30, RKZVC, SDO en Silvolde. Alle ploegen spelen uit en thuis tegen elkaar. Van dir rijtje trof Hoogeveen al Be Quick 1887, Emmen, Longa’30 en RKZVC. De uitslagen van deze wedstrijden komen echter te vervallen. Iedereen begint weer op nul.

Als gevolg van deze aanpassingen wordt de promotie-/degradatieregeling aangepast en uiterlijk 1 januari bekend gemaakt.

De aangepaste opzet gaat van start zodra de competities in het amateurvoetbal hervat kunnen worden. Als de competities pas later dan het eerste weekend van maart 2021 van start kunnen gaan, wordt bekeken of opnieuw een aangepaste opzet noodzakelijk is. Dan is ook het afronden van de eerste competitiehelft weer een optie en blijven de uitslagen van de eerder gespeelde wedstrijden staan.

De komende weken zullen in het teken blijven staan van de besluiten van de overheid en het wel of niet vrijuit kunnen trainen en het herstarten van de competities. Kort na de aangekondigde persconferentie van 8 december zal de KNVB met nadere informatie komen, met onder andere de speeldagenkalenders en aangepaste promotie-/degradatieregeling voor het verdere vervolg.

Over de competities in de lagere klassen is nog geen duidelijkheid.

Op de foto:  Hoogeveen speelde 11 oktober de voorlopig laatste wedstrijd tegen RKZVC. Nu treft het deze tegenstander nog twee keer (Foto: Martin van Dijk).

Bron: www.vvhoogeveen.nl