Tonny Hulleman maakt als sportverzorger comeback bij Hoogeveen zondag

17 september 2020 16:45

Gerjo Stegeman

HOOGEVEEN – Begin jaren tachtig speelde Tonny Hulleman voor Hoogeveen zondag. Daarna keerde hij terug naar SV Dedemsvaart. Nu ruim 35 jaar later keert hij terug als sportverzorger bij de zondaghoofdklasser.

“De club heeft altijd wel een bijzonder plekje in mijn hart gehouden”, vertelt de inwoner van Dedemsvaart. “Ik heb er een prachtige tijd gehad en ben ze altijd blijven volgen. Dat werd extra versterkt doordat er steeds vaker spelers uit Dedemsvaart bij Hoogeveen gingen spelen. Met Levon van Dijk, Jim Veltmaat en Noah Schuurman zijn dat er komend seizoen zelfs drie en ook Louis Vijfhuizen heeft er een verleden. De clubs zijn ook goed met elkaar te vergelijken. Het zijn allebei echte volksclubs en alles is altijd goed geregeld.”

Opvolger Coulier

Hulleman is de opvolger van Rob Coulier, die na achttien seizoenen stopte. “Ik was afgelopen seizoen trainer bij het tweede elftal van Dedemsvaart. Met het toenmalige bestuur was ik de winterstop overeengekomen dat ik nog een jaar langer door zou gaan. Daarna kwam er echter een bestuurswisseling en ontstond er een meningsverschil, waarna ik mijn contract heb ingeleverd. De vader van Jim Veltmaat attendeerde mij vervolgens op het feit dat er bij Hoogeveen een vacature was voor de functie sportverzorger. Toen begon het wel te kriebelen. Ik heb toen met Danny van der Sleen gebeld, die ik nog kende van zijn tijd bij Dedemsvaart. Daarna volgde een gesprek met hem en trainer Nico Haak en er was meteen een klik van beide kanten.”

Keuzes

Op het gebied van de sportverzorging heeft hij de nodige ervaring. “Bij Dedemsvaart was ik min of meer een manusje van alles en werd het allemaal een beetje teveel. Ik moest toen keuzes maken en heb toen de verzorgerstaken tijdelijk stopgezet. Nu pak ik de draad weer op en ga ik ook hersteltrainingen geven, zodat ik toch ook op het veld actief blijf.”

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: