Hoogeveen mag deelnemen aan landelijke beker

26 juni 2020 18:30

Gerjo Stegeman

Hoogeveen heeft van de KNVB de bevestiging gekregen dat het mag deelnemen aan de landelijke beker. Voor het laatst was dat het geval in 2012, toen de ploeg strandde in de eerste ronde. De ploeg van trainer Nico Haak haalde de kwartfinale van de districtsbeker, maar plaatst zich op grond van de behaalde resultaten in eerdere rondes.

Normaal gesproken plaatsen de halve finalisten van de districtsbeker zich voor de landelijke beker. De kwartfinale tussen Hoogeveen en ‘d Olde Veste’54 vond door de Corona-crisis echter geen doorgang. De KNVB heeft daarom een rekenmodel gemaakt over de knock-out rondes waar alle clubs aan mee gedaan hebben die de kwartfinale haalden. Dat waren drie rondes. Uiteindelijk behoorden de blauwwitten bij de gelukkigen.Er is dus nog een lange weg te gaan.

Tevens hebben de clubs uit de Hoofdklasse de laatste conceptindeling vastgesteld. Woensdag 1 juli komt de KNVB met de definitieve indeling.

Hoogeveen speelt opnieuw in de Hoofdklasse A.

Concept indeling: Alcides (Meppel), Alphense Boys, Be Quick 1887 (Groningen), Emmen, HBS (Den Haag), Hoogeveen, Longa’30 (Lichtenvoorde), Purmersteijn (Purmerend), RKAVV (Leidschendam), RKZVC (Zieuwent), SDO (Bussum), Silvolde, SJC (Noordwijk), TAC’90 (Den Haag), Velsen, De Zouaven (Grootebroek).

Nieuwe tegenstanders zijn De Zouaven en TAC'90. De Zouaven komt uit het Noord-Hollandse Grootebroek (vlakbij Enkuizen). Na het kampioenschap in de tweede klasse, stond de ploeg in het afgebroken seizoen ook met een grote voorsprong bovenaan in de eerste klasse. De club speelde eerder ook al vijf seizoenen in de Hoofdklasse. Het Haagse TAC’90 (Takdier Boys – Amardeep – Combinatie 1990), wat betekent ‘De eeuwig gelukkige Jongens’ is ontstaan door de fusie van twee Surinaams/Hindoestaanse verenigingen op 9 november 1990. De vereniging is inmiddels uitgegroeid tot de grootste multiculturele vereniging van Nederland en is gevestigd in de Haagse wijk Moerwijk in de regio Zuid-West van Den Haag. Net als De Zouaven werden ook zij een jaar eerder kampioen in de tweede klasse. Met een wedstrijd minder eindigde men in het afgebroken seizoen op een tweede plaats achter TOGB.

Tevens treft Hoogeveen weer een aantal bekende ploegen uit de achterhoek, te weten Silvolde, Longa'30 en RKZVC. Purmersteijn keert na één seizoen op de zaterdag terug op de zondag.

De competitie begint op 6 september.

Bron: www.vvhoogeveen.nl