Voorlopige teamindelingen jeugd (UPDATE)

9 juni 2020 21:45

Jeugdcommissie

Hier lees je de VOORLOPIGE teamindeling aan voor het seizoen 2020-2021. De ervaring heeft ons geleerd dat er na deze voorlopige indeling nog vragen kunnen zijn. Ook kan het zijn dat wij ondanks de controle een spelfout in een naam hebben laten staan. In beide gevallen kun je dit alleen via het mailadres [email protected] aan ons doorgeven.

Aanvulling voorlopige teamindelingen seizoen 2020-2021

Woensdag 10 juni 2020

Hallo spelers, ouders, begeleiders,

Gisteren hebben wij de voorlopige indeling bekendgemaakt. Voor velen altijd toch weer een spannend moment en voor ons als Technische Jeugdcommissie ook altijd een bewogen tijd.

Het opstellen van de teamindelingen is een continu proces waarbij teams en spelers gevolgd worden qua voetballen en er is doorlopend afstemming met trainers, leiders en technisch coördinatoren. Het blijft echter ook persoonlijk waarbij maatwerk op individueel niveau voor talenten mogelijk is. Ook kan er een afwijkende keuze gemaakt worden als er getalsmatig geen representatief team gevormd kan worden bij de selectieteams.

Dit jaar met de Corona perikelen is de procedure van indelen helaas niet zo verlopen als we normaal gewend zijn, zo hebben we geen wen (selectie) trainingen- en of wedstrijdjes kunnen houden. Ook was het haast niet mogelijk om vergadermomenten of andere overleggen, met groepen en ouders in te plannen.

Mede daarom willen we naar jullie toe op bepaalde punten de voorlopige indeling toelichten.

De voorlopige indeling wordt voor de onderbouw (JO8 t/m JO12) pas definitief na/in de herfstvakantie. Het voetbalaanbod voor de pupillen (JO7 t/m JO12) gaat er vanaf het seizoen 2020/’21 namelijk iets anders uitzien. Het vier fasen-model wordt door de K.N.V.B. ingevoerd. Het seizoen wordt opgesplitst in 4 fasen, 2 in het najaar en 2 in het voorjaar. Eén van de grote voordelen van dit model is de mogelijkheid om pupillenteams sneller te herindelen, mits noodzakelijk.

De eerste fase eindigt voor de herfstvakantie en dit is het moment dat de eerste competitiereeks erop zit en de jeugdcommissie (en K.N.V.B.) is van mening dat dit ook het juiste moment is om waar nodig herindelingen te doen. Dit om ervoor te zorgen dat elk kind op zijn/haar niveau is geplaatst. Een kind kan in een hoger of een lager team of zelfs in een andere leeftijdscategorie geplaatst worden. In de nieuwe competitie opzet zijn er dus nu meerdere momenten, om nieuwe teams in te schrijven en dus ook waar nodig teams te herindelen en vv Hoogeveen gaat dit ook doen.

Uitleg vier fasen-model K.N.V.B.: https://www.knvb.nl/assist/assist-wedstrijdsecretarissen/veldvoetbal/aanbod-competities/gelijkwaardige-competities/4-fasenmodel

Betreffende de bovenbouw JO13 t/m JO19, zijn er afwijkende keuzes gemaakt omdat er getalsmatig geen teams konden worden gevormd voor de verschillende leeftijdscategorieën.

Voor de JO14-1 heeft de technische commissie onder andere een moeilijke keuze moeten maken om uiteindelijk toch een volwaardig team op de been te krijgen. Het nieuwe team bestaat voor het grootste gedeelte uit spelers van het huidige JO12-3. Dit team gaat nu voetballen in de 4e klasse zodat ze ook spelen op hun eigen niveau. Getalsmatig konden wij er geen JO13 team van maken omdat we rekening moeten houden met de leeftijden van de jongens waarmee dit team is aangevuld.

Vragen en of opmerkingen?

Ondanks alle zorgvuldigheid realiseren we ons ook dat er mogelijk spelers (en/of ouders) teleurgesteld zijn. Wellicht zijn er wensen die niet bekend zijn geweest of zijn ouders / spelers van mening dat een onjuiste indeling heeft plaatsgevonden. Als u hierover vragen heeft kunt altijd een mail sturen met uw onderbouwde reactie sturen naar [email protected]. De ervaring leert echter dat in veel gevallen niet direct een oplossing geboden kan worden, aangezien wijzigingen verstrekkende gevolgen kunnen hebben op andere indelingen. Wij vragen u daarom ook om begrip voor onze keuzes.
Het is wel mogelijk dat wij als vereniging de komende tijd alsnog gedwongen worden andere keuzes te maken. Wanneer bijvoorbeeld door afmeldingen / aanmeldingen een team moet worden opgeheven / toegevoegd, kan dit betekenen dat de spelers over andere teams worden verdeeld. We gaan er vooralsnog vanuit dat dit niet nodig zal zijn.

Technische Jeugdcommissie VV Hoogeveen

Bekijk hier de indeling (PDF-bestand) >>