Hoogeveen zaterdag stunt in kwartfinale Protos Weering

3 januari 2020 13:15

Gerjo Stegeman

OMMEN – Al eerder haalde Hoogeveen zaterdag eens de halve finale van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi, maar donderdagavond gebeurde dat wel heel overtuigend. Men werd in Ommen ongeslagen poulewinnaar. Zaterdag mag men nu in de ‘poule des doods’ in Dedemsvaart strijden voor een plek in de finale.

Met het Vriezenveense DOS’37 wachtte meteen een lastige opponent. Hoogeveen gaf echter meteen haar visitekaartje af en Marcel Linthorst werd matchwinner door de enige treffer van de wedstrijd te scoren.

SV DEDEMSVAART

In het tweede duel was Dedemsvaart de tegenstander dat het de laatste jaren steeds uitstekend doet. Hoogeveen schoot echter uit de startblokken en nam via Marco Santing en Marcel Linthorst brutaal de leiding. Na een kwartier bracht Dilan van Bree de spanning terug. Hoogeveen was vervolgens echter dodelijk en liep via Marco Santing, Marcel Linthorst en Ruben de Haas uit naar een 5-1 voorsprong. In de slotfase deed Kevin Roozendal nog iets terug namens de ploeg uit Dedemsvaart.

HALVE FINALE EEN FEIT

In de derde wedstrijd tegen ZZVV speelde Hoogeveen opnieuw heel degelijk en gaf het nauwelijks iets weg. Danny Kuiper schoot zijn ploeg met de enige treffer van de wedstrijd uiteindelijk naar de zege en een plek in de halve finale.
In het slotduel tegen Hoofdklasser Alcides werd ook de poulewinst veiliggesteld. Na een vroege openingstreffer van Marcel Linthorst werd het uiteindelijk 1-1.

POULE DES DOODS

Zaterdag wacht in Dedemsvaart een ware clash met Noordscheschut, SC Elim, Germanicus en DZOH als tegenstanders. Hoogeveen TV zal hier opnames maken.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: