Hoogeveen zondag oppermachtig tijdens eerste ronde

29 december 2019 10:45

Gerjo Stegeman

EMMEN - Op jacht naar de zesde eindzege gaf Hoogeveen zondag in sporthal Angelslo meteen haar visitekaartje af. De Hoofdklasser won alle wedstrijden en sloot de avond af met de overtuigende doelcijfers van 27 voor en 2 tegen. Men was daarmee de best presterende ploeg van de eerste ronde.
Hoogeveen schoot meteen uit de startblokken en won met 0-7 van Musselkanaal. Björn Zwikker opende met twee treffers de score. Daarna was het Levon van Dijk die de marge op drie bracht. Via twee treffers van Saber Hendriks en één van Jearl Margaritha werd de score vervolgens verdubbeld. Het slotakkoord kwam op naam van Kjelt Engbers.

Tegen tweedeklasser DZOH werd er meer tegenstand verwacht en dat leek in eerste instantie ook het geval. De Emmenaren kwamen op voorsprong. Twee treffers van Björn Zwikker brachten Hoogeveen echter op voorsprong, waarna men via twee treffers van Saber Hendriks uiteindelijk uitliep naar een 1-4 zege.

Ook de derde wedstrijd tegen het tot dan ongeslagen SC Angelslo leverde geen enkel probleem op voor de hoofdklasser. Jearl Margaritha opende de score, waarna de Emmenaren nog wel langszij kwamen. Uiteindelijk liep Hoogeveen uit naar een 6-1 overwinning. Björn Zwikker scoorde drie keer en de andere twee treffers kwamen op naam van Jearl Margaritha en Kjelt Engbers.

De laatste wedstrijd tegen Weerdinge was vervolgens een formaliteit. Dat betekende niet dat de formatie van gelegenheidscoach Theo Kriekjes de tegenstander spaarde. De Hoogeveners hadden nogmaals flink uit en haalden de dubbele cijfers. Björn Zwikker scoorde vier keer, Kjelt Engbers drie keer, Menno Heerkes twee keer en Saber Hendriks maakte het tiental compleet.

Hoogeveen speelt donderdagavond opnieuw in sporthal Angelslo. Tegenstanders zijn  dan Emmen, SC Erica, VAKO en Raptim.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: