Hoogeveen zaterdag op valreep naar volgende ronde

29 december 2019 10:30

Gerjo Stegeman

GRAMSBERGEN – Hoogeveen zaterdag heeft zich ter nauwer nood geplaatst voor de kwartfinale van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi. In een spannende poule eindigde de ploeg van Edward Sabandar als derde, maar dat was voldoende om zich te plaatsen voor de volgende ronde.
Met tweedeklasser Gramsbergen trof Hoogeveen zaterdag meteen een sterke opponent, die de laatste jaren telkens ver komt in het toernooi. Elwin van der Veen opende de score namens de tweedeklasser, waarna er een spannende wedstrijd ontstond. Marcel Linthorst schoot Hoogeveen langszij, maar uiteindelijk was het Kelvin Jager die namens Gramsbergen de winnende treffer scoorde.

In de tweede wedstrijd was SCN de tegenstander. Marcel Linthorst en Zifyon Djababoe openden de score voor de Hoogeveners. Het krachtsverschil was groot en via twee treffers van Danny Kuiper en één van Marco Santing liep men uit naar een 5-0 overwinning.

Na de verrassende nederlaag van Gramsbergen tegen Bruchterveld kon Hoogeveen in de derde wedstrijd tegen KSC de koppositie pakken en dat lukte. Marco Santing opende de score, maar na een gele kaart van Enrico Schonewille leek het nog weer spannend te worden. Dat gebeurde echter niet. Hoogeveen hield het doel schoon en liep via Zifyon Djababoe, Danny Kuiper en Enrico Schonewille uit naar een 4-0 zege.

Tegen Bruchterveld moest uiteindelijk de beslissing vallen. Beide ploegen hadden zes punten, net als Gramsbergen dat met 9-0 van KSC won. Het begin van de wedstrijd verliep dramatisch voor de Hoogeveners. Men kwam zelfs op een 3-0 achterstand. Marco Santing en Eduard Kobes brachten de spanning wel terug, maar de gelijkmaker bleef uit.

Hoogeveen moest hierdoor plaatsnemen in de wachtkamer voor een plek bij de beste nummers drie. Iets wat uiteindelijk realiteit werd.

Hoogeveen zaterdag speelt nu donderdagavond in dee Carrousel in Ommen waar Dedemsvaart, ZZVV, DOS''37 en Alcides de tegenstanders zijn.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: