Lars Miedema maakt overstap naar Hoogeveen

25 februari 2024 14:30

Derdedivisionist Hoogeveen heeft zich versterkt met Lars Miedema. De 23-jarige aanvaller komt komende zomer over van het Zwolse Berkum, dat uitkomt in de Vierde Divisie.

“Ik wilde graag op een hoog niveau voetballen in Hoogeveen. De contacten met Hoogeveen verliepen meteen prettig en gaven mij een goed gevoel”, aldus de aanvaller. “Ik ken de club goed en met een aantal jongens heb ik in het verleden al samengespeeld. Ik volgde Hoogeveen altijd al via de samenvattingen en livestreams van Hoogeveen TV. De speelwijze ziet er goed en verzorgt uit en past denk ik goed bij mij. Het maakte het voor mij niet lastig om voor Hoogeveen te kiezen.”

De familie Miedema is overigens geen onbekende bij Hoogeveen. De opa van Lars en de broer van zijn opa speelden ook in het eerste elftal.

Miedema zelf begon als klein jochie bij HZVV en De Weide en kwam op de radar van Heerenveen. Toen hij twaalf jaar was scoutte PEC Zwolle hem. Hij doorliep de jeugdopleiding tot en met de O19, maar tot een debuut in het eerste elftal kwam het niet. In 2019 tekende hij een contract bij FC Den Bosch, waar hij in totaal dertien wedstrijden speelde. Begin 2021 verkaste hij naar Spanje naar Vélez CF, dat in de derde divisie speelde. Mede door de coronacrisis werd dat geen succes. Daarna was hij actief bij SC Genemuiden en DVS’33.

Blijven:
Björn Klaassens
Menno Heerkes
Tom Heerkes
Levon van Dijk
Jim Veltmaat
Noah Schuurman
Emil Bijlsma
Giorgio Beltau
Tom Leerdam
Jeroah Balubun

Nieuw: