Hoogeveen wint boeiende finale tegen HZVV

HZVV 1

Hoogeveen 1 (zon)

Luke Millar
Kelly Joao
Noah ten Brinke
Piere Semudenge
Jan Hup
Yanick Manusiwa
Reza Hosseini
Yoran Popovic
Noah ten Brinke
Fabian Stevens

23 augustus 2019 20:45

Marco Oosting

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Hoogeveen heeft voor de derde keer de AH Offerein Bokaal op haar naam geschreven. In een boeiende confrontatie werden de 700 toeschouwers op hun wenken bediend. Uiteindelijk was het Hoogeveen dat terecht aan het langste eind trok en met 2-3 won.
Beiden ploegen kenden een geslaagd toernooi. Voor het eerst werd er tijdens de AH Offerein Bokaal een halve competitie afgewerkt met vier ploegen uit de Hoofdklasse en eerste klasse. Beide ploegen wonnen van MSC en WHC. Hoogeveen had in het slotduel dankzij de 10-1 zege tegen MSC voldoende aan een gelijkspel om de eindzege te pakken.

BEIDEN PLOEGEN GAAN VOOR DE WINST

Het was duidelijk te zien dat beide ploegen voor de winst gingen. Duels werden niet geschuwd en het fanatisme droop er vanaf. In de beginfase was HZVV wat dreigender. Hoogeveen nam echter steeds meer het initiatief over en kwam na een half uur op voorsprong. Een corner werd kort genomen, waarna Levon van Dijk de daarop volgende voorzet met het hoofd tegen de touwen joeg.
In de tweede helft controleerde Hoogeveen in eerste instantie de wedstrijd, maar viel na bijna een uur toch de gelijkmaker. De snelle Kely Joao snelde langs de defensie en schoot de bal in de verre hoek achter doelman Kevin Borgman.

NIET VAN SLAG

Hoogeveen raakte niet van slag en halverwege de tweede helft kopte Saber Hendriks uit een voorzet van Björn Zwikker zijn ploeg weer op voorsprong. Diezelfde Hendriks vergrootte een kwartier voor tijd de feestvreugde door ook de 1-3 binnen te schieten. HZVV had daarvoor verzuimd de gelijkmaker te scoren.
In de 90e minuut scoorde Fabian Stevens nog de aansluitingstreffer, maar de blauwwitte overwinning kwam niet meer in gevaar. Naast Hoogeveen was het publiek de grote winnaar. Het zag twee kwalitatief sterke ploegen die beiden klaar lijken te zijn voor de competitiestart volgende week in de Hoofdklasse. Hoogeveen reist dan af naar Alphen aan de Rijn om aan te treden tegen Alphense Boys.
Maandag speelt Hoogeveen thuis nog een oefenwedstrijd tegen SC Genemuiden. Dit duel begint om 20.15 uur.