Hoogeveen gaat als wervelwind over MSC heen

Hoogeveen 1 (zon)

MSC/Amslod 1 (zon)

16 augustus 2019 20:45

Opstelling

Ongekend. Zo kan de wedstrijd van Hoogeveen zondag tegen MSC tijdens de 1e speeldag van de AH Offerein Bokaal het beste worden omschreven. Natuurlijk is het nog maar de voorbereiding en maakt één zwaluw nog geen zomer. Feit is dat de 10-1 zege, tegen een ploeg die op hetzelfde niveau speelt, indrukwekkend genoemd mag worden. De Hoogeveen-supporters gingen in ieder geval met een geweldig gevoel naar huis. Het belooft dan ook veel voor de twee resterende duels tegen WHC en HZVV.

Compleet was Hoogeveen bij lange na nog niet. Thomas Reinders, Joost Screever, Giorney Rojer en Boris Rasevic ontbraken vrijdagavond nog. MSC-trainer Berry Zandink moest het doen zonder Thom van Lingen, Stef Beute en Soufiane El Kadouri.
Hoogeveen had een week geleden de eerste oefenwedstrijd gespeeld. In Duitsland werd SUS Rhede (niveau tweede klasse) met 0-12 verslagen. Dubbele cijfers die men normaal gesproken tegen de Meppelers niet zou halen. De tegenstander had ook wat goed te maken, want men kreeg eerder in de week ook al met 9-0 een oorwassing van ACV.

BOVENLIGGENDE PARTIJ

Hoogeveen was vanaf de aftrap de bovenliggende partij en legde prachtig aanvalsspel op de mat. Emil Bijlsma raakte na elf minuten nog de lat, maar snel daarna lag de eerste treffer daadwerkelijk in het Meppeler doel. Van zo’n 23 meter schoot Björn Zwikker de bal op een weergaloze manier in het doel.
MSC had het eerste half uur nauwelijks iets in te brengen, maar kwam na een half uur wel op gelijke hoogte. Een corner belandde via de paal en de lat voor de scorende Luuk Kuipers. Niets wees toen op een monsterscore. Dat veranderde echter snel, want in de laatste tien minuten van de eerste helft scoorde Hoogeveen vier keer. Eerst werd een inzet van Sebastian Kleinheerenbrink nog gekeerd, maar was Saber Hendriks er als de kippen bij om alsnog te scoren. Daarna verzilverde Björn Zwikker een uitstekende voorzet van Lesley Osazee en profiteerden Emil Bijlsma en Andy Kreeft beiden van chaos in de Meppeler-defensie.

HOOFDROL MARGARITHA EN ANBERGEN

In de tweede helft was er net als in de eerste helft een hoofdrol weggelegd voor Jearl Margaritha. De aanvaller was een ware plaag voor zijn directe tegenstander en bekroonde een uitstekende wedstrijd met twee treffers. Dat gold ook voor Jord Anbergen. De van EMMS overgekomen spits lijkt zich prima aan te passen aan het hogere niveau. Hij scoorde de 8-1 en zorgde er uiteindelijk ook voor dat de dubbele cijfers op het scorebord kwamen. De achtste Hoogeveense treffer kwam op naam van Saber Hendriks die een strafschop benutte.
De ploeg van trainer Nico Haak tankte zo zelfvertrouwen en deed als titelverdediger uitstekende zaken in de strijd om de AH Offerein Bokaal. Hoogeveen speelt hierin een halve competitie. Dinsdagavond wacht om 20.15 uur WHC. Vrijdag 23 augustus staat dan het laatste duel op het programma: de kraker tegen HZVV om 20.45 uur. Het belooft een fantastisch avond te worden, want ook HZVV maakte met een 5-2 zege tegen WHC indruk.