Hoogeveen weer koploper na zege bij Emmen

Emmen 1

Hoogeveen 1 (zon)

Hoofdklasse A

23 maart 2022 20:00

D. Pals

Sportpark Meerdijk
Ullevi 12
7825SE
EMMEN

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Bron: RTV Drenthe

Hoogeveen kende een goede generale voor de topper van aanstaande zondag tegen Be Quick 1887. De ploeg van trainer Nico Haak won het inhaalduel in de zondag hoofdklasse A met 3-0 bij de amateurs van Emmen. De ploeg van trainer Kevin Waalderbos houdt degradatiezorgen.
Emmen blijft een-na-laatste, terwijl Hoogeveen de koppositie weer overneemt van Be Quick, na de nederlaag van afgelopen zondag tegen RKAVV. Het verschil tussen beide ploegen is twee punten na 17 van de 28 wedstrijden.

Sterk begin

Hoogeveen begon sterk aan de wedstrijd en kreeg al snel een goede kans, maar Joost Screever miste na een goede actie van Noah Schuurman. Aan de andere kant liet Levon van Dijk, Emmen-spits Jan Jaap Wever uit zijn rug lopen, maar ook deze kans werd gemist. Na achttien minuten was het wel raak. Tom Heerkes werd op het goede moment de diepte ingestuurd en de middenvelder schoot de 0-1 droog achter Emmen-doelman Jehovah Mendes.
Tien minuten later had Emmen pech. Een schot van Driess-Jan Bal spatte uiteen op de lat. Aan de andere kant was Belteau dichtbij de 0-2.
Op slag van rust bepaalde Raphael Ngendakumana de ruststand op 0-2. De spits was er als de kippen bij op een te korte terugspeelbal van Olivier Cremers.

Minder sprankelend

De tweede helft was minder sprankelend dan de eerste. Na ruim een uur spelen bepaalde Screever, uit een prachtige vrije trap, de eindstand op 0-3. Kjelt Engbers zag zijn strafschop gestopt worden door Mendes, maar de overwinning van Hoogeveen kwam geen moment in gevaar.
Zondag speelt Hoogeveen de topper tegen de nummer twee, Be Quick 1887 in Haren. Dit duel is vanaf 13.45 uur ook live te zien via Hoogeveen TV.