Hoogeveen verliest koppositie na grote nederlaag

Be Quick 1887

Hoogeveen 1 (zon)

Daniël Teune
Djarni Leidelmeijer
Daniël Teune
Geertjan Liewes
Kyron van der Kaap (penalty)

Hoofdklasse A

27 maart 2022 14:00

M. Krop

Sportpark Stadion Esserberg
Rijksstraatweg 14
9752AD
HAREN GN

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

HAREN - Een gehavend Hoogeveen kon het zondag in de topper tegen Be Quick 1887 niet bolwerken. Nadat Kjelt Engbers al snel uitviel, ging de ploeg van Nico Haak uiteindelijk met 5-0 hard onderuit en verloor het de koppositie aan Be Quick.

Ook toen Hoogeveen de eerste negen wedstrijden had gewonnen heerste er het realisme dat er ook nog wel mindere tijden zouden volgen. Men besefte dat met hoge ogen kon gooien als iedereen fit zou zijn, maar dat het bij blessures en schorsingen wel eens minder zou kunnen gaan. De selectie is kwalitatief dan ook niet breed en dat eist nu z’n tol. Naast de al langere geblesseerden Emil Bijlsma en Louis Vijfhuizen haakte deze week ook Menno Heerkes af. Finn van Kommer kon wel weer op de bank starten.
Hoe anders is het bij Be Quick. Steven Wuestenenk kon over een volledige selectie beschikken en moest zelfs spelers teleurstellen.

Rampspoed

De rampspoed werd na twee minuten alleen maar groter, toen Kjelt Engbers zijn schouder verdraaide. De pijn was dusdanig dat hij na twintig minuten niet verder kon. Op dat moment veroorzaakte hij wel een vrijetrap, die door Daniël Teune langs de muur in het doel werd geschoten.
Be Quick won in het vervolg de meeste duels en kreeg nog een paar aardige kansen. Na 42 minuten kon Djarni Leidelmeijer opstomen en schoot de 2-0 in de touwen.

Botsing

Leidelmeijer stond na rust ook onbedoeld aan de basis van de 3-0. Hij kon alleen op Jorn-Jan van de Beld af, maar kwam in botsing met de Hoogeveen keeper. Leidelmeijer bleef geblesseerd liggen, maar Be Quick speelde door en Teune schoot de bal in het lege doel.

Na een paar mogelijkheden over en weer kwam Yoran Cats na 72 minuten op rechts door. Via Van de Beld kwam de bal tegen de inlopende Liewes aan en die rolde in het doel: 4-0. Na 83 minuten werd invaller Sil Kramer gevloerd en de andere invaller Kyron van de Kaap schoot de strafschop binnen: 5-0.