Hoogeveen pakt volle buit bij De Zouaven

Raadhuislaan 12
1613KR
GROOTEBROEK

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

GROOTEBROEK – Hoogeveen lijkt zich volledig hersteld te hebben van de nederlaag van drie weken geleden tegen Be Quick 1887. Nadat vorige week TAC’90 met 7-1 werd verslagen werd zondag de lastige uitwedstrijd bij De Zouaven met 0-2 gewonnen.

Eerder deed seizoen zorgde De Zouaven voor het eerste puntverlies van Hoogeveen door met 2-2 gelijk te spelen. Het maakte een einde aan de flow waarin Hoogeveen zich bevond. Het gaat te ver om nu te veronderstellen dat Hoogeveen nu opnieuw in een flow komt, maar het spel in met name de eerste helft deed weer denken aan de goede periode die de ploeg aan het begin van dit seizoen doormaakte.

Counter

Van De Zouaven is bekend dat het ver terugzakt en er via de counter gevaarlijk uit kan komen. De ploeg heeft het hele seizoen echter ook al te maken met vele blessures. Tegen Hoogeveen was dat niet anders. Vanaf de aftrap speelde Hoogeveen echter zeer geduldig en zorgvuldig. Lange tijd liepen de aanvallen nog stuk, maar uiteindelijk was het Joost Screever die met een prachtige goal de ban halverwege de eerste helft brak.

Goed combineren

De Zouaven moest vervolgens komen, maar slaagde daar niet in. Hoogeveen bleef veelvuldig in balbezit en goed combineren. Een prachtig uitgespeelde aanval leidde vlak voor rust tot de 0-2 van Finn van Kommer.
In de tweede helft viel er nauwelijks iets te genieten. Hoogeveen kon het goede spel van de eerste helft geen vervolg geven, maar De Zouaven bleef machteloos waardoor Hoogeveen eenvoudig en verdiend de 0-2 over de eindstreep trok.

Stand

Hoogeveen heeft er 43 uit 20 wedstrijden. SJC is na de winst op HBS de nieuwe nummer twee in de stand met 39 punten. Be Quick volgt met 38 punten op de derde plaats. Paasmaandag gaat Hoogeveen op bezoek naar Berkel en Rodenrijs voor de topper tegen TOGB. Dit duel is vanaf 13.45 uur ook live te volgen via Hoogeveen TV.