Hoogeveen in 2e helft langs Wildervank..

Wildervank 2

Hoogeveen 2

3e klasse F

12 maart 2022 12:30

B. Koster

Sportpark a/d Woortmanslaan
Woortmanslaan 3
9648AA
WILDERVANK
tel. 0598-620465

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week stond de uitwedstrijd tegen vv Wildervank op het programma.
Om 12:30uur werd er afgetrapt op het nieuwe kunstgras van en tegen een 'jeugdig' Wildervank.
Zoals al vaker deze competitie had Hoogeveen het beste van het spel in de beginfase maar bleven grote kansen nog uit.
Wildervank deed goed mee en probeerde druk uit te oefenen op de achterhoede van Hoogeveen waarin het uiteindelijk in slaagde. De backs Rik Zwiers en Jannes Hinderiks hadden aanvankelijk de controle over de vleugelspelers van Wildervank maar na een kort moment van onoplettendheid in de defensie van de bezoekers kregen deze de bal niet weg uit het doelgebied en lag deze panklaar voor een aanvaller van Wildervank. Deze twijfelde geen moment en schoot de 1-0 voorsprong achter de verder prima keepende Edwin Santing. Hierna richtte Hoogeveen zich vrij snel op, na een aantal kansen was het niet veel later wel raak. Aanvoerder Kevin Kerssies stuurt Nicky Seinen weg en deze schiet de verdiende gelijkmaker tegen de touwen. Hoogeveen stond weer op 1-1.  Hoogeveen probeert nu door te drukken en slaagt hierin. Dit keer is het Mitchel Strijker die met een lange pass van achteruit Kerssies weet te bereiken. Kerssies maakt zich breed en lepelt de bal over de keeper voor de 1-2. Het is echter de scheidsrechter die een overtreding ziet, die niemand anders ziet inclusief de tegenstander niet. Maar het bleef 1-1 en dit was tevens de ruststand.
Na de rust word er alleen op de helft van Wildervank gevoetbald. Hoogeveen heeft de tegenstander in de tang. Joy Eising stuurt Nicky Seinen weg, die de achterlijn zoekt en de bal breed legt voor de meegelopen Kerssies. Deze raakte echter de paal maar beland voor de voeten van de eveneens meegelopen Mavin Barwari. Barwari twijfelt geen moment en maakt de verdiende 1-2 voorsprong. De moegestreden Barwari maakt hierna plaats voor Thomas Penninkhof. Hoogeveen houdt de boventoon en een onderschepping van Mike Leasa zorgt voor een nieuwe kans. Leasa bereikt Boy Schonewille en deze stuurt Kerssies weer weg, 1 op 1 met de keeper is een koud kunstje en Hoogeveen pakt de 1-3 voorsprong. Hoogeveen moest 2x noodgedwongen wisselen en bracht de broers Arjan en Rick Faken in door blessures van Seinen en Rik Zwiers. Wildervank moest nu komen en de duels worden iets steviger. De scheids die tot dan toe de kaarten op zak wist te houden draaide 180 graden en deelde snel kaarten uit. Seinen werd vlak voor z'n wissel nog getrakteerd op het geel. Schonewille en Penninkhof waren daarna aan de beurt. Voor die laatste was het bijzonder zuur omdat deze niet veel later te laat kwam bij een poging de bal af te pakken en z'n 2e gele prent moest incasseren. De eerste gele kaart had eigenlijk nooit gegeven mogen worden omdat Penninkhof de bal teruggaf aan de tegenstander maar de scheids dit op één of andere manier als een soort tijdrekken zag. Met een man extra zocht Wildervank volop de aanval. Om de boel achterin op slot te gooien werd Raymond Zwiers nog ingebracht die met zijn lengte nog 2 ballen uit de 16 kopte.  Zwiers en Jeffrey Duinkerken hielden in de slotfase het centrum dicht en de scheids trok 1 minuut blessuretijd bij maar Hoogeveen kwam niet meer in gevaar. Hoogeveen kon zich opmaken voor de terugreis met de 3 punten 'in the pocket'!
Volgende week speelt Hoogeveen thuis, de streekderby tegen Elim om 12:00uur!
Opstelling Hoogeveen: Santing, Rik Zwiers, (Ricky Faken) Strijker, Duinkerken, Hinderiks (Raymond Zwiers), Eising, Seinen (Arjan Faken), Leasa, Schonewille, Barwari (Penninkhof), Kerssies (C)