Hoogeveen zaterdag met goed gevoel winterstop in

Avereest 1

Hoogeveen 1

4 december 2021 14:00

R. van Gelder

Sportpark De Balk
Hoogeveenseweg 30
7707CH
BALKBRUG

Opstelling Hoogeveen 1

BALKBRUG – Hoogeveen zaterdag gaat met een prima gevoel de winterstop in. Na de grote zege tegen Fit Boys een week eerder werd nu ook Avereest met ruime cijfers verslagen. De ploeg van trainer Niels van ’t Hoog won het inhaalduel overtuigend met 0-5 en klom daardoor naar de derde plek op de ranglijst.

Hoogeveen begon sterk aan de wedstrijd en zette de thuisploeg meteen onder druk. Na drie minuten resulteerde dat meteen in de openingstreffer. Het was Jan ten Cate die doelman Reinier Zwijns het nakijken gaf. Een scenario waarop Hoogeveen vooraf hoopte. In het verleden was het in Balkbrug namelijk altijd lastig geweest. Vlak daarna was het ook bijna 0-2, toen opnieuw Ten Cate de bal voor het intikken had, maar doelman Zwijns op zijn pad vond.
Na ruim een kwartier werd ook de thuisploeg gevaarlijk en ontsnapte Hoogeveen toen Niels Redder een honderd procent kans naast kopte. Hierna viel er in het druilerige Balkbrug nauwelijks iets te beleven, al waren Andy Kreeft en Twan Reinders nog dichtbij een treffer.

Geschiedenis herhaalt zich

In de tweede helft herhaalde de geschiedenis van het eerst bedrijf zich. Het was namelijk Hoogeveen dat opnieuw snel tot scoren kwam. Een voorzet van Dami Gerding werd ingeschoten door Sander van Veen. Het was echter niet alleen voorspoed bij de blauwwitten. Zo moest Marco Santing voor rust al geblesseerd het veld verlaten en bleef ook Andy Kreeft achter in de kleedkamer. Later voegde Dylan Bezuyen zich daarbij.
Het spel kabbelde vervolgens voort en Hoogeveen kwam nauwelijks in de problemen. In de slotfase haalde men echter nog drie keer de trekker over. De van een blessure terugkeerde topschutter Ismail Uçan bleek het scoren nog niet te zijn verleerd. Eerst gaf hij het laatste tikje na goed voorbereidend werk van Sander van Veen om twee minuten later opnieuw doeltreffend te zijn. Ditmaal was Twan Reinders de aangever.

Hoogtepunt

Het hoogtepunt werd echter bewaard voor de slotminuut. Marcel Linthorst zag doelman Zwijns te ver voor zijn doel staan, waarna hij de bal vanaf de eigen helft op fabelachtige wijze in het doel schoot. Een mooi slotstuk.
Hoogeveen kruipt hierdoor na de top toe. De achterstand op nummer één Nieuwleusen bedraagt vijf punten. De koploper verloor tot nu toe uitgerekend alleen van Hoogeveen. De ploeg van Niels van ’t Hoog liet het tegen ZZVV en DVC Dedemsvaart echter lelijk afweten, waardoor het na de winterstop volop in de achtervolging zal moeten.