Hoogeveen pakt 3 punten in doordeweekse inhaalwedstrijd in regenachtig Beilen..

Fit Boys 2

Hoogeveen 2

speler Fit Boys (kopbal)
Kevin Kerssies (penalty)
Thomas Takens (kopbal)
speler Fit Boys (schot)
speler Fit Boys (schot)

3e klasse F

8 juni 2022 20:00

A. Gerding

Sportpark Noordwest
Eursingerweg 14
9411BB
BEILEN

Voor Hoogeveen stond er een doordeweekse inhaalwedstrijd op het programma tegen Fit Boys in Beilen.
De wedstrijd zou gespeeld worden op kunstgras maar dit veld werd voor aanvang afgekeurd en werd verplaatst naar het hoofdveld waar natuur gras lag.
Het lag er niet op het allermooist bij en de regen maakte het er ook niet beter op. Hoogeveen was hierdoor in de beginfase ook zoekende. Hoogeveen dat nog steeds kampte met de vele blessures en zieken moest genoodzaakt wat aanpassingen maken. Met een aantal jeugdspelers en wederom een routinier was Hoogeveen afgereisd naar Beilen. Bijzonder was dat routinier Jordy Balsala weer z'n opwachting maakte, maar dit keer samen met zijn zoon Djalfahno. Zoals eerder gezegd was Hoogeveen zoekende in de beginfase. Het positiespelletje kwam nog niet echt van de grond en op enkele counters na kon Hoogeveen de doelman van Fit Boys nog niet testen.  Thomas Takens, die zijn rentree maakte na wekenlang blessureleed, deed weer waar hij voor z'n blessure uistekend mee bezig was en dat waren de ballen uit de aanvallen van Fit Boys halen. Uiteindelijk was het toch Fit Boys dat als eerste scoorde door een corner binnen te koppen voor de 1-0. Vreemd genoeg was de achterstand voor Hoogeveen het 'seintje' om meer in de wedstrijd te komen en beter te gaan voetballen. Jeffrey Duinkerken, die de laatste weken in uitstekende vorm verkeert, kreeg de ruimte om het middenveld over te steken en de bal af te leveren bij Balsala. Deze stuurt zoon Djalfahno het strafschopgebied in maar hij word onreglementair afgestopt door de keeper en de scheidsrechter kan niets anders doen dan de bal op de stip te leggen. Aanvoerder Kevin Kerssies weet hier wel raad mee en schiet zijn 25e van het seizoen binnen voor de 1-1. Hoogeveen blijft hierna aandringen en vanuit een corner kopt Thomas Takens de bal naar de 2e paal. Bryan Diphoorn krijgt helaas de bal verkeerd tegen de voet waardoor de verdiende voorsprong uitblijft. 1-1 is tevens de ruststand en Hoogeveen gaat 'opdrogen' in de kleedkamer met de thee.
Na rust begint Hoogeveen sterk aan de 2e helft. Heel snel komt Hoogeveen op een 1-2 voorsprong. Bij een uitbraak krijgt Mavin Barwari de bal bij Thomas Penninkhof en de spits faalt niet en scoort met een stift. Hoogeveen blijft aanvallen en uit een corner van Boy Schonewille kopt Thomas Takens de bal glashard tegen de touwen voor de 1-3. Hoogeveen kan de wedstrijd prima uitvoetballen maar er zat nog meer in het vat. Thomas Penninkhof word weggestuurd door Kerssies en gaat alleen op de keeper af. Penninkhof word door de keeper afgestopt dmv een overtreding, even leek het er op dat de scheidsrechter weer een penalty zou geven maar Penninkhof blijft op de been en schiet de bal vanaf de achterlijn bij de 2e paal binnen en het stond 1-4. Fit Boys deed nog wat terug en counterde naar een 2-4 stand maar kort erna was het weer Hoogeveen die het verschil op 3 goals zette. Dit keer was het Schonewille die de bal bij Penninkhof afleverde en na goed doorzetten kreeg Penninkhof hem via de kluts achter de doelman van Fit Boys voor de 2-5. De eindstand werd uiteindelijk door Fit Boys op het scorebord gezet. De spits van Fit Boys stond eigenlijk buitenspel maar door onoplettendheid van de Hoogeveensche grensrechter kon deze de 3-5 eindstand op het scorebord zetten. Hoogeveen keert huiswaarts in de stomende regen gelukkig met 3 punten op zak!
Opstelling Hoogeveen: Schoonbeek, vd Haar, Duinkerken, Takens (A Faken), Hinderiks (de Blecourt), Diphoorn, Schonewille, Balsala, Kerssies (C)(Prijs), Penninkhof (R Faken), Barwari.