Wisselvallig Hoogeveen zaterdag laat het wederom afweten

SVN'69 1

Hoogeveen 1

7 mei 2022 14:30

J.H. Strampel

Sportpark De Tussenboerslanden
Tussenboersweg 2
7948NZ
NIJEVEEN

Opstelling Hoogeveen 1

NIJEVEEN – Het seizoen van Hoogeveen zaterdag blijft een repeterend verhaal. De ploeg van trainer Niels van ’t Hoog is nog steeds in de race om promotie, maar zakte zaterdag wederom door de ondergrens door met 1-1 gelijk te spelen tegen laagvlieger SVN’69.

De Nijeveners weten zich al jaren op het nippertje te handhaven en ook dit seizoen zal men zich waarschijnlijk via de nacompetitie moeten zien te handhaven. Een wonder op zich, aangezien de ploeg van David Leeuw nog maar één keer won. Daar voegde het zaterdag dus een gelijkspel aan toe.
Hoogeveen en natuurgras is geen gelukkige combinatie, maar over de mat in Nijeveen mocht men niet klagen. In de eerste helft was het spelpeil van de blauwwitten ook nog wel redelijk. Het was voetballend beter, maar creëerde veel te weinig. De thuisploeg hanteerde vooral de lange bal, maar werd in de eerste helft niet gevaarlijk.
Na wat speldenprikjes via Kobes en Uçan leek Hoogeveen na ruim een half uur op voorsprong te komen. De treffer van Eduard Kobes werd echter wegens buitenspel afgekeurd. Zes minuten later was het wel raak toen Ismail Uçan een voorzet van Jan ten Cate binnentikte.

Ondergrens

In de tweede helft zakte Hoogeveen weer eens door de ondergrens. Het kwam niet aan voetballen toe en had moeite met het opportunisme van SVN’69. De thuisploeg liet Hoogeveen ook twee ontsnappen. Bij een omschakelmoment stond doelman Slot tot twee keer toe te ver voor zijn doel, maar de pogingen van SVN om hiervan te profiteren belandden niet in het doel.
Uiteindelijk viel de gelijkmaker halverwege de tweede helft alsnog, toen NAAM slecht verdedigen van Hoogeveen afstrafte.
Een kwartier voor tijd zag Ismail Uçan een kopbal van de doellijn worden gehaald, waarna SVN vanuit de counter scoorde. De vlag ging echter omhoog vanwege buitenspel, waardoor Hoogeveen ontsnapte aan een nederlaag.

Stand van zaken

Ondanks het puntenverlies doet Hoogeveen nog steeds mee in de strijd om een plek in de nacompetitie. Het programma is op papier ook niet lastig. De wedstrijd van zaterdag bewijst echter dat dit geen garantie is voor succes.

Volgende wedstrijd

Dinsdagavond staat er wederom een speelronde op het programma. Thuis ontvangt Hoogeveen dan om 19.30n uur Vitesse’63 uit Koekange. Deze wedstrijd is ook live te volgen via Hoogeveen TV. Eerder dit seizoen verloor Hoogeveen in Koekange met 2-1. De laatste weken gaat het echter bergafwaarts.

Deze keer geen samenvatting en reacties van Hoogeveen TV.