Hoogeveen zaterdag nipt onderuit tegen LTC

Hoogeveen 1

LTC 1

17 augustus 2021 18:30

Ferry Hooge

Verslag + samenvatting: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

Hoogeveen zaterdag is er niet in geslaagd om net als in 2019 de finale van de Paviljoen Nijstad Cup te bereiken. In een gelijk opgaande wedstrijd ging de ploeg van trainer Niels van ’t Hoog uiteindelijk met 0-1 onderuit. De Assenaren spelen hierdoor zaterdag de finale tegen stadsgenoot Achilles 1894, terwijl Hoogeveen met Dalen mag uitmaken wie er derde gaat worden.

Afgelopen zaterdag was het tijdens het eerste duel tegen HZVV 2 nog allemaal erg onwennig en ging er veel fout. Wat dat betreft ging het dinsdagavond al een stuk beter. Achterin stond het deze keer prima en werd er nauwelijks iets weggegeven. Voorin ontbrak de scherpte nog wel bij de twee spitsen Sander van Veen en Ismail Uçan.
LTC had afgelopen zaterdag het vizier meer op scherp staan. De ploeg van de Hoogeveense trainer Mike Kelly won toen met 4-3 van De Weide. Net als Hoogeveen had het dinsdagavond moeite om kansen te creëren. Veel viel er voor de aanwezige toeschouwers lange tijd dan ook niet te genieten. Het bleef vooral bij wat pogingen van afstand. Vlak voor rust was het wel bijna raak, toen Pascal Mulder met het hoofd de bal op de lat kopte.

WEINIG TE BELEVEN

In de tweede helft veranderde er lange tijd nauwelijks iets, totdat Sander van Veen dichtbij een Hoogeveense treffer was. De spits kwam oog in oog te staan met doelman Jelle van der Veen, maar laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd. Daarna kreeg LTC wat meer de overhand raakte Richard Mulder opnieuw de lat. Diezelfde Mulder en Imre de Jong kregen hierna nog een mogelijkheid.
De wedstrijd leek zo op een strafschoppenserie af te steven, maar kreeg een kwartier voor tijd toch nog een winnaar. Voor de eerste keer stond het achterin niet goed bij Hoogeveen. Richard Mulder lanceerde Romano Djababoe, waarna de oud-HZVV-er met een fraaie lob Edwin Santing het nakijken gaf.
In de slotfase werd Andy Kreeft naar voren gedirigeerd om nog een gelijkmaker te forceren. Tot het gewenste resultaat leidde dat niet en LTC wist via Kuntz en Eissies niet te profiteren van de ruimte die achterin bij Hoogeveen ontstonden.

ZATERDAG

De Assenaren mogen hierdoor zaterdag om 18.00 uur met stadsgenoot Achilles 1894 gaan uitmaken wie de opvolger gaat worden van Germanicus. Hoogeveen zaterdag treft op dezelfde tijd zondagtweedeklasser Dalen, dat met 3-2 verloor van Achilles.