Hoogeveen zaterdag heeft geen kind aan Beilen zaterdag

Beilen 1

Hoogeveen 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 49

18 september 2021 14:30

H. Entjes

Sportpark Noordwest
Eursingerweg 14
9411BB
BEILEN

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + interview: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

BEILEN – Het zijn van die bekerwedstrijden waar je van tevoren eigenlijk al weet dat niemand er iets mee opschiet omdat het niveauverschil simpelweg te groot is. De wedstrijd tussen Beilen zaterdag en Hoogeveen zaterdag viel ook in die categorie. Hoogeveen had geen kind aan de Beilenaren en won met 0-9.

“We begonnen tijdens het Offerein Voetbaltoernooi natuurlijk met pittige tegenstanders, waardoor je meteen goed tegenstand krijgt. Dan is het jammer dat dit vervolgens in de beker niet het geval is, waardoor je eigenlijk niet weet waar je precies staat bij de start van de competitie”, was de reactie van Hoogeveen-trainer Niels van ’t Hoog na afloop.

Scherp begin

De Wierdenaar zag zijn ploeg meteen scherp beginnen en strafte al na twee minuten via Sander van Veen een blunder in de Beiler defensie genadeloos af. Het was het begin van een kat en muis spel. De thuisploeg werd van het kastje naar de muur gespeeld en via opnieuw Van Veen stond het na 10 minuten al 0-2. Vervolgens liep men in het eerste half uur nog uit naar een 0-5 voorsprong. Het was Ismail Uçan die een zuivere hattrick scoorde. Daarna was het even gedaan met de scoringsdrift.

Snel raak

In de tweede helft was het echter al weer snel raak. Met een fabelachtige bal bediende Jelmer Wierenga de scorende Twan Reinders. Diezelfde Wierenga kreeg vlak daarna zelf weer eens zijn ‘moment of fame’ toen hij een stafschop mocht nemen. Dat deed hij zoals al eerder met een fraaie ‘Panenka’. Sander van Veen maakte er na een assist van de sterk ingevallen Mart Pastoor binnen het uur nog 0-8 van, waarna de storm ging liggen.
In de slotfase miste Marcel Linthorst nog een strafschop, maar haalde hij vlak daarna alsnog zijn gram door de 0-9 te scoren.
Volgende week wacht in Coevorden de eerste competitiewedstrijd tegen CSVC.