Hoogeveen rekent af met ‘angstgegner’ Be Quick 1887

7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Janet van der Weij

HOOGEVEEN – Be Quick 1887 was de laatste jaren een ware ‘angstgegner’ voor Hoogeveen, maar daar kwam zondag een eind aan. De Hoogeveners kennen de beste seizoenstart uit de lange historie en wonnen voor de zesde keer op rij. Ditmaal werd het 3-1.

Na de ontsnapping vorige week in de slotfase tegen RKAVV speelde Hoogeveen iets voorzichtiger. Dat betekende niet dat men achterover leunde. Vanaf het begin was het de bovenliggende partij. Met name Ngendakuma was meteen dreigend.  Nadat Joost Screever over de bal heen maaide en zodoende een grote kans miste, was het twee minuten later wel raak. Emil Bijslma zorgde met een droge knal voor de 1-0. Tien minuten later verdubbelde Noah Schuurman de score. Finn van Kommer stond aan de basis van deze treffer. Hij zag zijn inzet eerst worden gekeerd door doelman Sven Bakker, maar was alert in de rebound en bediende de scorende Schuurman.

Spanning terug

Be Quick kroop vervolgens uit zijn schulp en Geertjan Liewes kreeg na een half uur een goede mogelijkheid. Vlak daarna was diezelfde Liewes wel doeltreffend.  De spanning was daarmee terug. Hoogeveen liet zich net als in de voorgaande wedstrijden echter niet van z’n stuk brengen. Op het moment dat iedereen dacht met 2-1 te gaan rusten, sloeg Hoogeveen toch nog een keer toe. Met een fabelachtige bal bediende Joost Screever de aan zijn tegenstander ontsnapte Noah Schuurman.
In de tweede helft begon Hoogeveen meteen geconcentreerd. Be Quick probeerde het wel, maar werd nauwelijks gevaarlijks. Het enige dat Hoogeveen zich kon verwijten was dat het in de counter niet vaker scoorde. Die mogelijkheden waren er wel. Jim Veltmaat, Tom Heerkes en Jamai Kriekjes waren echter niet koelbloedig genoeg.

Sprookje duurt voort

De vreugde was er na afloop niet minder om. Het sprookje van Hoogeveen duurt dan ook voort. De marge met nummer twee TOGB is inmiddels vijf punten en de nummer 3 staat al negen punten achter. “De wereld ziet er op dit moment wel heel mooi uit”, glimlachte een tevreden Tom Heerkes na afloop. “De afgelopen keren speelden we tegen Be Quick een beetje naïef. Wij waren aan het aanvallen en zij sloegen in de counter toe. We zijn daarom iets voorzichtiger gestart en met succes. We scoren al snel de openingstreffer en dan zie je dat we dit seizoen echt in een flow zitten.” Volgende week wacht de uitwedstrijd in Bussum tegen SDO. Deze wedstrijd is weer live te volgen via het YouTube-kanaal van Hoogeveen TV.

Man van de wedstrijd: Noah Schuurman