Hoogeveen geeft overwinning geen goed vervolg..

Hoogeveen 2

SJS 3

10 oktober 2020 12:00

W. Buning

Onbekend

Na de uitstekende uit-overwinning tegen Hollandscheveld stond de thuiswedstrijd tegen het altijd lastige SJS op programma. Hoogeveen speelde dit keer op gras en begint uitstekend en heeft redelijk wat overwicht op enkele spaarzame 'uitbraakjes' van de zeer behendige spits van SJS na. Het betere van het spel leidt in de 12e minuut tot een goal. Twan Reinders speelt zich goed vrij en schiet de bal vanaf 20 meter in de kruising. Hoogeveen leek te denken dat dit het startsein was voor een makkelijke middag maar niets was minder waar. Vanaf de aftrap kwam de de spits van SJS aan de bal en geeft de verdediging van Hoogeveen het nakijken en schiet beheerst de bal in de rechterhoek voor de gelijkmaker. Enkele minuten later was het dezelfde spits die de rechtsbuiten wegstuurde om vervolgens de bal bij een volledig vrijstaande medespeler krijgt en het een koud kunstje was om de 1-2 aan te tekenen. Julian Mol en Boy Schonewille krijgen nog de kansen voor de gelijkmaker maar telkens stuit men op de uitstekende sluitpost van SJS. Kort daarna word de wedstrijd tijdelijk stilgelegd door donder en bliksem nabij het veld. Na een klein kwartier word de wedstrijd hervat met gelukkig alleen regen. Hoogeveen gaat op zoek naar de gelijkmaker maar slaagt er maar niet in om de bal tegen de touwen te krijgen. Door aandringen blijft de bal in de 16 hangen maar word een handsbal niet gezien door de scheidsrechter. Hoogeveen had recht op een penalty maar werd spijtig genoeg niet gegeven. Helemaal zuur als Hoogeveen wel een penalty tegen krijgt door theatraal vallen terwijl Thomas Takens de bal speelt in de 16 meter. Er blijkt nog gerechtigheid te zijn want de penalty word gemist en in de tegenstoot is het Reinders die met een volley bijna de keeper van SJS verschalkt maar het blijft 1-2 tot de rust. Na de rust heeft Hoogeveen veelal balbezit en probeert men er alles aan te doen maar word het eindstation maar niet bereikt. Een kopbal van Stefan Amsink en een schot van aanvoerder Kerssies landen beide op de paal. Dit leidt tot frustratie in de ploeg en Hoogeveen begint steeds meer tegen zichzelf te voetballen. En zoals het al eeuwen gaat.. Als je ze zelf niet maakt, valt ie aan de andere kant. Een counter van SJS die de rechtsbuiten vrij voor de keeper zet en de 1-3 was een feit. Door een aantal omzettingen en wissels word er alleen nog maar op de helft van SJS gevoetbald. Hoogeveen heeft voor de 2e keer recht op een penalty, wederom voor hands in de 16 maar ook dit keer ziet de scheidsrechter het niet. Ook weet Hoogeveen het spel niet breed genoeg te houden en loopt zo in het midden steeds tegen de stugge verdedigers van SJS op. Uiteindelijk word er gefloten voor het eindsignaal en krijgt Hoogeveen de eerste nederlaag van de competitie toebedeeld. Volgende week is Hoogeveen zaterdag 2 vrij. Op 24 oktober word de competite hervat met een uitwedstrijd tegen Angelso. Opstelling Hoogeveen: Schoonbeek, Duinkerken (Leasa), S Amsink (Raymond Zwiers), Thomas Takens, Bezuyen (J Hinderiks), Reinders (A Faken), Strijker, Lunenborg (R Faken), Mol, Schonewille, Kerssies.