Hoogeveen zaterdag nog schadevrij

3 oktober 2020 14:30

A. (Fred) Jansen

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN – “Het was bizar om mee te maken. De hele beleving naar de wedstrijd toe is al anders. Je hoort alleen maar de echo van jezelf en dat is niets aan.” Het was de reactie van Hoogeveen-doelman Raimon Benjamins na afloop van het  publiekloze duel tegen SVN’69 dat met 4-1 gewonnen. De ploeg van trainer Edward Sabander is hierdoor nog de enige ploeg in de derde klasse D die geen schade heeft opgelopen.

Zonder zich massaal terug te trekken speelde SVN’69 heel compact. “Dat deden ze ontzettend goed”, constateerde doelman Raimon Benjamins na afloop voor de camera van Hoogeveen TV. “Ze stonden met elf man achter de bal en vingen ons op het middenveld op. Daardoor werd het voor ons lastig om te voetballen, maar we speelden het zelf ook niet goed uit. Aan de zijkanten lagen enorme ruimtes. Dat hebben we de eerste helft niet goed ingevuld.”

Aardige beginfase

De eerste tien minuten waren nog wel aardig van Hoogeveen-zijde. Zo kreeg Marco Santing een niet te missen kans, maar was zijn inzet veel te slap. Daarna lukte er steeds minder en sloeg ook de irritatie toe. Door het ontbreken van toeschouwers was het enorme gemopper op elkaar duidelijk hoorbaar. “Het is helaas typerend voor ons. Op het moment dat het goed gaat is het ook echt goed, maar als het wat minder gaat hoor je dat van alle kanten. We halen ons zelf daardoor uit de wedstrijd. Als je de eerste kansen afmaakt is er niets aan de hand, maar als dat dan niet gaat gebeurd gaan we zeuren”, trok ook Benjamins het boetekleed aan.
Toch kwam Hoogeveen na ruim een half uur op voorsprong. Sander van Veen zette goed zijn lichaam in een duel, waarna de bal uiteindelijk voor de voeten belandde van Marco Santing, die deze keer niet faalde (1-0). Vlak daarvoor had het dappere SVN via Niels Vriend ook zo maar op voorsprong kunnen komen en vlak voor rust was het via Denzel van  Halen dichtbij de niet de niet eens onverdiende gelijkmaker.

Neuzen zelfde kant op

Na de rust stonden de neuzen bij de thuisploeg dezelfde kant op en leek het de wedstrijd al snel te beslissen. Routinier Anton Bijker liet zich aftroeven door de 27 jaar jongere Sander van Veen, waarna die de scorende Dylano Wolters bediende (2-0). SVN toonde echter veerkracht en bracht na bijna een uur via Dennis van der Veen de spanning terug (2-1). Een echte comeback zat er niet in, want acht minuten later was het Sander van Veen die op magistrale wijze de marge weer op twee bracht. De jongeling draaide snel weg bij zijn tegenstander en verraste doelman Kampherbeek (3-1). De ban was helemaal gebroken toen Enrico Schonewille er na een prima steekpass van Dylano Wolters 4-1 van maakte. De gasten waren vervolgens helemaal van slag en hadden geluk dat Sander van Veen in de slotfase het vizier niet op scherp had staan.

Man van de wedstrijd: Raimon Benjamins