JO15-1 pakt knappe 2e plaats op toernooi in Wildervank

21 juni 2023 13:45

Robert Loupatty

Na het succes in Denemarken nam JO15-1 dit keer deel aan een toernooi in eigen land.
Het 2-daagse toernooi in Wildervank. Een sterk bezet toernooi met allemaal Hoofdklasse en Divisie ploegen.

Op 17 juni de eerste poulefase en een dag later de tweede. Spijtig genoeg had Hoogeveen te kampen met de inzetbaarheid van Owinn Winkel, Dayrone Kainama en Jerry Usmany door blessures. Gelukkig was Djesro Heet wel op tijd fit en werden de talenten Marciano Kreeft, die terugkomt van Emmen en Milan Hoogeveen aan de selectie toegevoegd. De selectie bestond uit: Giovanni Stuifzand, Navarone Jonkman, Max Anninga, Ryan Loupatty, Genaro Tuhuteru, Djivano Manuputty, Djesro Heet, Jesper Eujen, Yonell v.d. Sleen,  Aiden Post, Lars v.d. Weide, Marciano Kreeft & Milan Hoogeveen.

JO15-1_Wildervank_3.jpg

Zaterdagochtend vroeg uit de veren want uitgerekend dit weekend was de N33 afgesloten dus moest er omgereden worden. Bij aankomst bleek de oorspronkelijke eerste tegenstander Winsum vervangen te zijn door divisie 6 team DVC uit Dedemsvaart.

Hoogeveen moest nog wakker worden want kwam vrij snel 0-1 achter maar herstelde zich snel door een goal van Marciano Kreeft, die niet veel later ook zijn tweede maakte. DVC ‘sputterde’ nog een keer tegen maar daarna gaf Hoogeveen gas en maakte Marciano zijn hattrick en Milan Hoogeveen de overige twee goals voor een 5-2 eindstand. De eerste punten waren binnen.

De tweede wedstrijd bleek een stuk pittiger tegen N.E.C. Delfzijl, dat kampioen geworden was in de Hoofdklasse. Ook hier kwam Hoogeveen weer op achterstand na een snelle counter van Delfzijl. Weer was het Marciano Kreeft die de gelijkmaker erin schoot. Delfzijl counterde er echter weer op los en kwam op een 1-2 voorsprong. Er was niet veel tijd meer maar Hoogeveen hield vertrouwen en kreeg vlak voor tijd een strafschop toen Aiden Post ondersteboven werd gelopen in de ‘16’. Ryan Loupatty schoot de ‘pingel’ links van de keeper binnen en de meegereisde supporters konden leven met een gelijkspel alleen had Hoogeveen toch andere plannen. Delfzijl kreeg een koekje van eigen deeg toen Milan Hoogeveen matchwinner werd door een counter in de allerlaatste minuut af te ronden voor de 3-2! Hoogeveen was zo goed als zeker door naar de finaleronde maar moest nog aantreden tegen Elinkwijk uit Utrecht. De warmte en wachttijd tussen de wedstrijden door speelde nu wel parten voor beide teams. Hoogeveen was echter wel de betere ploeg maar miste mogelijkheden om snel uit te lopen. Uiteindelijk was het Lars v.d. Weide die de terechte 1-0 eindstand op het scorebord bracht. Hoogeveen won alle wedstrijden en ging naar de finalepoule op zondag.
JO15-1_Wildervank_5.jpg

Tussendoor ging de helft van het team met trainer Julian Mol richting Oostwold om de zaterdag 1 aan te moedigen die ook nog de play-off finale won en promotie naar de 2e klasse wist af te dwingen. Uitstekende resultaten op deze zaterdag dus!!

De volgende dag moest er al afgetrapt worden om 8:30uur. Hoogeveen dat niet op het complex bleef slapen maar lekker thuis in eigen bed, moest wederom vroeg uit de veren. Dit keer extra vroeg en op één of andere manier zijn onze jongens geen ‘vroege vogels’.

Hoogeveen moest aantreden tegen Be Quick JO14-1, dat uitkomt in Divisie 1. Ondanks de lagere leeftijdscategorie bleek Be Quick te sterk. Hoogeveen kwam nog wel op een 1-0 voorsprong door Marciano Kreeft maar verloor uiteindelijk met 1-3 van een zeer effectief Be Quick. De domper moest even verwerkt worden maar er waren nog 2 wedstrijden te spelen. S.V. Epe was de tegenstander. Epe wist 2 keer te scoren maar dit was de wedstrijd van Milan Hoogeveen die ‘op de brommer zat’ en maar liefst 4x wist te scoren en Hoogeveen naar een 4-2 winst wist te leiden.

De laatste wedstrijd moest men weer aantreden tegen N.E.C. Delfzijl die natuurlijk nog een appeltje had te schillen met Hoogeveen. Alleen dit keer liet Hoogeveen zich niet verrassen en won met 2 -0 door goals van Milan Hoogeveen en sleepte zo de 2e plaats in de wacht. Hoogeveen kon terugkijken op een prima toernooi in Wildervank!

JO15-1_Wildervank_1.jpg

JO15-1_Wildervank_4.jpg