In de spotlight: Rojani Laturette

14 februari 2023 19:00

Als club zijn we er trots op dat een groot aantal jeugdspelers inmiddels in de jeugdafdeling van een profclub speelt. Natuurlijk zijn we nieuwsgierig hoe het met deze spelers gaat. Vandaar deze rubriek. Deze keer Rojani Laturette.

Naam: Rojani Laturette

Geboortedatum: 09-01-2010

Woonplaats: Hoogeveen

School en klas: Carmel College Emmen, HA1A

Teams Hoogeveen:
Toen ik 3,5 jaar was ben ik begonnen bij de kabouters. Toen stroomde ik door naar JO9-7, omdat er geen JO8 competitie was. Daarna naar JO8-1 en in dit jaar werd ik gescout door FC Emmen. Elke woensdagmiddag ging ik dan naar de voetbalschool in Emmen om te trainen en deed ik mee met oefenwedstrijden of toernooitjes met FC Emmen. Daarna ging ik naar JO9-1. En na dat seizoen mocht ik een tweejarig contract tekenen bij FC Emmen.

Huidige club: FC Emmen

Welk team?: JO13-1

Wie is / zijn je trainer(s)?: Albert-Jan van Oosten en Gerwin Bodewes

Kun je vertellen hoe je dag eruit ziet als je moet trainen?

Ik train vier keer in de week op maan-, dins-, donder- en vrijdagochtend. Op trainingsdagen word ik om 6:00 uur gewekt door mijn ouders. Doe mijn trainingskleren gelijk aan en ontbijt dan met twee broodjes, drinken en een banaan. Daarna maak ik mij klaar en fiets om 6:50 uur naar de bushalte. De bus naar Emmen vertrekt om 7:05 uur (lijn 27). Om 8:00 uur kom ik aan op het station in Emmen. Daar stap ik over in de bus naar FC Emmen stadion en pak daar mijn fiets, om naar de training te fietsen die wordt gegeven op het sportpark van Angelso. Ik train dan van 8:30 uur tot 10:00 uur, daarna snel douchen, want om 10:30 uur moet ik op school zijn. Maandag- of dinsdagavond proberen ze vaak nog een oefenwedstrijd in te plannen, dan blijven we eten bij de club waarbij we ook een video-analyse krijgen van gespeelde wedstrijden. En daarna spelen we dan nog de oefenwedstrijd.

Wat is de mooiste wedstrijd die je tot nu toe hebt gespeeld?
Dat is de wedstrijd thuis tegen De Graafschap op zaterdag 4 november 2022. Binnen drie minuten stonden we al met 2-0 voor. Wij hebben uiteindelijk de wedstrijd gewonnen met 4-1. Bijzonder was de wedstrijd niet, maar we zijn het begin van het seizoen slecht begonnen en hebben nu de afgelopen zes wedstrijden gewonnen waardoor we nu (voorlopig) bovenaan staan.

Wat heb je geleerd bij je huidige club?
Dat het belangrijk is voor de topsport om discipline te hebben.

Wie is je grote voorbeeld?
Heb ik niet.

Wat is je favoriete club?
Real Madrid en FC Emmen natuurlijk omdat ik daar zelf speel.

Mijn grote droom is:
Profvoetballer worden

Wat jezelf nog graag zou willen vermelden:
Ik heb bij VV Hoogeveen een hele leuke tijd gehad. Wij hadden een heel leuk en goed team waarbij we ook nog kampioen mee zijn geworden met JO8-1 en J09-1.

Rojani_Laturette_3.jpg

Bron: www.vvhoogeveen.nl